ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Shutterstock

Πέφτει ο ρυθμός αύξησης πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ

Από το 95% της πρώτης «εβδομάδας κορονοϊού», ο ρυθμός αύξησης έχει υποχωρήσει στο 11%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία. Σε καθαριστικά και είδη προσωπικής υγιεινής η μεγαλύτερη ζήτηση.

Αύξηση εσόδων της τάξεως του 30,4%, που μεταφράζεται σε συνολικό τζίρο 739,3 εκατ. ευρώ στις ταχυκίνητες κατηγορίες αγαθών, εμφανίζουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως 29 Μαρτίου. 

Η εν λόγω επίδοση υποδεικνύει ότι η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ σε βασικά είδη συνεχίζει να είναι αυξημένη, ωστόσο πλέον εμφανίζει σταθερά επιβραδυνόμενους ρυθμούς σε σχέση με τις πρώτες εβδομάδες από την στιγμή που εμφανίστηκε το πρώτο κρούσμα κορονοϊού στην Ελλάδα και ελήφθησαν αυστηρότερα μέτρα περιορισμού στις μετακινήσεις

Αναλυτικότερα, τα στοιχεία της IRI που παρακολουθεί την πορεία σε 340 κατηγορίες υποδεικνύουν ότι η τάση στις πωλήσεις εξακολουθεί να είναι ανοδική. Όπως αναφέρθηκε, στο διάστημα 24 Φεβρουαρίου έως 29 Μαρτίου (σ.σ. εμφάνιση του πρώτου κρούσματος στην Ελλάδα στις 26 Φεβρουαρίου) η αύξηση ανήλθε στο 30,4%.

Ωστόσο, σε σχέση με την εικόνα την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως 22 Μαρτίου, όπου η συνολική αύξηση ήταν 35,1% ήδη καταγράφεται μια πιο ήπια αύξηση τζίρου. Στο βαθμό που εξεταστούν οι εβδομαδιαίες επιδόσεις προκύπτει ότι μετά τις επιδόσεις ρεκόρ της εβδομάδας 9-15 Μαρτίου όταν η αύξηση πωλήσεων άγγιξε το 95,7%, ακολουθεί η αύξηση 32,6% που καταγράφηκε την εβδομάδα 16-22 Μαρτίου, ενώ το ποσοστό βαίνει μειούμενο την εβδομάδα 23-29 Μαρτίου και διαμορφώνεται στο 11,5%. Την τελευταία εβδομάδα πραγματοποιήθηκε τζίρος 124,3 εκατ. ευρώ, όταν την προηγούμενη τα έσοδα ήταν σχεδόν διπλάσια στα 150,3 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η κατανάλωση έχει αρχίσει να ομαλοποιείται με το καλάθι είναι και πιο στοχευμένο, οι επισκέψεις λιγότερες  και η κίνηση στα καταστήματα πιο περιορισμένη σε σχέση με το πρώτο δεκαπενθήμερο της καραντίνας. 

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι πρωταγωνιστική θέση εξακολουθούν να έχουν κωδικοί όπως το οινόπνευμα, τα αντισηπτικά μαντιλάκια, τα σαπούνια, ενώ η υψηλότερη αύξηση πωλήσεων καταγράφεται στην ευρύτερη κατηγορία των καθαριστικών σπιτιού, όπου το ποσοστό διαμορφώνεται σε 52,7%, ακολουθεί η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και φροντίδας με 44,5% και τα τρόφιμα με 27,5%. Σημαντικά ηπιότερο ρυθμό αύξησης της τάξεως του 2,7% εμφανίζει η κατηγορία «λοιπά είδη» που συμπεριλαμβάνει 86 κατηγορίες προϊόντων.

Οι μετρήσεις της IRI υποδεικνύουν από την αρχή της χρονιάς έως και τις 29 Μαρτίου η αγορά των ταχυκίνητων κατηγοριών εμφανίζει συνολική ενίσχυση εσόδων 13,7%. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αγορά Γιουβού Κίνα
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα-Γιουγού: Ρεκόρ εξωτερικού εμπορίου στο δεκάμηνο Ιαν-Οκτ 2025

Η Γίγου, γνωστή ως "παγκόσμιο σούπερ μάρκετ", σημείωσε ρεκόρ εξαγωγών και εισαγωγών 701,19 δισ. γιουάν το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα 700 δισ., με αύξηση 32% σε 230 αγορές.
Καλάθι τροφίμων πληθωρισμός
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΕΛΚΑ: Πληθωρισμός 1,75% στα σούπερ μάρκετ τον Νοέμβριο 2025

Ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε τον Νοέμβριο κατά 1,75% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ παρέμεινε σχεδόν σταθερός σε σχέση με τον Οκτώβριο. Σημαντικές μειώσεις εμφάνισαν φρούτα, λαχανικά και απορρυπαντικά, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Πάνω από 13 δισ. ευρώ οι πωλήσεις το 2024

Το 2024 οι πωλήσεις σούπερ μάρκετ έφτασαν τα 13,06 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 4,38% σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με το «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ». Ο κλάδος παρουσίασε θετική κερδοφορία παρά τις πιέσεις κόστους.
Wolt Market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Το Wolt Market επανασυστήνεται ως ένα πλήρες ψηφιακό σούπερ μάρκετ

Η νέα πράσινη ταυτότητα του Wolt Market σηματοδοτεί τη μετάβαση σε μια νέα εποχή, ενώ εκφράζει φρεσκάδα, ποιότητα και βιωσιμότητα, σηματοδοτώντας τη μετάβαση στο «ποιοτικό supermarket experience».
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος εξαγορών στα σούπερ μάρκετ με επενδύσεις 2,2 δισ. το 2020-2025

Η περαιτέρω συγκέντρωση στον κλάδο των σούπερ μάρκετ θεωρείται βέβαιη λόγω των αυξημένων κοστών και των νέων ρυθμίσεων. Αναμένεται μείωση των αλυσίδων, ενώ οι εξαγορές θα συνεχιστούν τουλάχιστον έως το 2026.