ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Αεροφωτογραφία οδικού κόμβου
Εντυπωσιακή αεροφωτογραφία οδικού κόμβου με φώτα τη νύχτα, σε εξοχική περιοχή.

Τα στοιχήματα της AKTOR στη Ρουμανία: Στοχεύει σε έργα 4 δισ. ευρώ

Η AKTOR ετοιμάζεται για διαγωνισμούς 3,6 δισ. ευρώ μέσα στον επόμενο χρόνο στη ρουμανική αγορά, όπου το 2024 έγραψε κύκλο εργασιών 238 εκατ. ευρώ. Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, θα παραδώσει τον νότιο περιφερειακό άξονα Βουκουρεστίου.

Έχοντας ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων 880 εκατ. ευρώ στη Ρουμανία, ο όμιλος AKTOR βάζει στο ραντάρ του νέες επενδύσεις ύψους 4 δισεκατομμυρίων σε υποδομές μεταφορών αξιοποιώντας την 20ετή παρουσία του στη χώρα. Για τον επόμενο χρόνο, η AKTOR Ρουμανίας προετοιμάζεται για τους διαγωνισμούς δύο μεγάλων σιδηροδρομικών έργων της τάξης των 2,8 δισ. ευρώ, με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τα τέσσερα σύγχρονα TBM που διαθέτει, καθώς κι ενός έργου οδοποιίας 800 εκατ. ευρώ.

Τις επόμενες ημέρες, με τον σχηματισμό της νέας ρουμανικής κυβέρνησης, η θυγατρική του ομίλου AKTOR θα παραδώσει επίσημα στο ρουμανικό κράτος τα 18 χιλιόμετρα του νότιου περιφερειακού συτοκινητοδρόμου Βουκουρεστίου Α0 (Lot 3), τελικού προϋπολογισμού 305 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο που θα βελτιώσει την καθημερινότητα στην πρωτεύουσα, αφού θα εκτρέψει περιμετρικά την κίνηση όχι μόνο ΙΧ, αλλά και βαρέων οχημάτων. 

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, ο οποίος στο Lot 3 που κατασκεύασε η AKTOR διαθέτει τέσσερις μεγάλες γέφυρες, 46 μικρά τεχνικά έργα και 6 άνω διαβάσεις, θα διασφαλίσει την αδιάλειπτη διασύνδεση των αξόνων Α1 και Α2, που συνδέουν το Βουκουρέστι με Ανατολή και Δύση. Ακόμη, θα παρακάμψει την κίνηση από το λιμάνι της Κωστάντζας προς τα δυτικά, που σήμερα περνάει μέσα από την πόλη, συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους μεταφορών και στην προσέλκυση επενδύσεων στα logistics.

Προοπτικές της ρουμανικής αγοράς

Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, η Ρουμανία έχει κάνει άλματα προόδου επιτυγχάνοντας τον ταχύτερο ρυθμό σύγκλισης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε όρους αγοραστικής δύναμης να έχει ανέβει από 45 σε 79, ενώ καταγράφει πενταπλάσιες ξένες επενδύσεις, ύψους 11,4 δισ. ευρώ το 2023. Όπως σχολίασε, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ξενάγησης στον αυτοκινητόδρομο Α0, ο γενικός διευθυντής της AKTOR Ρουμανίας, Αντώνης Κυριάκος, «έχουν συντελεστεί μεγάλες αλλαγές. Πρόκειται για μια άλλη χώρα πριν και μετά τον covid». 

Σήμερα, η Ρουμανία δρομολογεί μεγάλα συγκοινωνιακά έργα ύψους 16 δισ. ευρώ, καθώς και σημαντικές δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις ύψους 18 δισ. ευρώ για ενεργειακά και έργα αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. Οι προοπτικές της για το τέλος της δεκαετίας είναι σημαντικές, καθώς έχει θέσει ως στόχο τη σύγκλιση με την Ευρώπη κατά ποσοστό 85%, με αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ και της αγοραστικής δύναμης και μείωση του δημοσίου χρέους από το 2026.

Δεδομένου ότι επί του παρόντος όλα τα έργα είναι δημόσια, με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους, στη βάση του προβλεπόμενου 70-30, για να επιτύχει αυτούς τους φιλόδοξους στόχους θα χρειαστεί νέα «πυρομαχικά». Σε αυτή την κατεύθυνση, αρκετές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η AKTOR, έχουν προτείνει στην πολιτεία να εξετάσει τις μεθόδους παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, που μέχρι πρότινος ήταν εκτός του οπτικού τους πεδίου.

Η παρουσία της AKTOR στη Ρουμανία

Η ρουμανική αγορά είναι στρατηγικής σημασίας για τον όμιλο AKTOR, καταγράφοντας κύκλο εργασιών 238 εκατ. ευρώ το 2024, που την κατατάσσει στην πρώτη πεντάδα του τοπικού ανταγωνισμού, όπου δραστηριοποιούνται μεγάλοι ευρωπαϊκοί όμιλοι και δυναμικά αναπτυσσόμενες τουρκικές εταιρείες. Σήμερα, η AKTOR Ρουμανίας απασχολεί περισσότερους από 700 εργαζόμενους, εκ των οποίων περί τους 150 είναι Έλληνες.

Αυτή την περίοδο, έχει σε εξέλιξη τέσσερα απαιτητικά σιδηροδρομικά έργα, με τη συμμετοχή της να ανέρχεται σε 1,12 δισ. ευρώ. Καθοριστικής σημασία για την ολική επαναφορά του ομίλου στη Ρουμανία και την ανάκτηση της εμπιστοσύνης, ήταν η ενεργοποίηση των τεσσάρων μηχανημάτων TMB με τα οποία κατασκευάζεται το σιδηροδρομικό τμήμα Apata – Cata (Lot 2), προϋπολογισμού 507 εκατ. ευρώ. 

Ένα απαιτητικό έργο που προβλέπει την κατασκευή δύο δίδυμων σηράγγων στους ορεινούς όγκους του Homorod και του Ormenis, μήκους 6,9 χλμ. και 5,1 χλμ. αντίστοιχα, για ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, με τη φυσική πρόοδο να ανέρχεται σε 38%. Είναι ένα από τα λίγα έργα στην Ευρώπη όπου γίνεται παράλληλη χρήση τεσσάρων μηχανημάτων διάνοιξης, για τα οποία ο όμιλος επένδυσε περίπου 70 εκατ. ευρώ μετά την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ.

Παράλληλα, πρόοδος 30% έχει σημειωθεί στο έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα Brasov – Sighisoara (Lot 1-3), μήκους 84 χλμ., ενώ πιο προχωρημένη με ποσοστό ολοκλήρωσης 68,3% είναι η αναβάθμιση της γραμμής Σύνορα – Curtici – Simeria (τμήμα Ilteu-Gurasada). Η εταιρεία έχει στο χαρτοφυλάκιό της και δύο συμφωνίες – πλαίσιο για τη συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βουκουρέστι – Κωστάντζα, αθροιστικού ύψους 186 εκατ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

AKTOR Group of Companies _ Exarchou
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος AKTOR: Ο ΒΟΑΚ, το μετρό Θεσ/νίκης και ο στόχος για τζίρο 1,48 δισ.

Δεν αποκλείει την είσοδο στον ΒΟΑΚ ο Αλέξανδρος Εξάρχου, τι λέει για το μετρό Θεσσαλονίκης. Ντεμπούτο την 1η Οκτωβρίου για πέντε νέες θυγατρικές. Εντός Ιουλίου η απόκτηση ακινήτων της Prodea. Στόχος τα 600MW έργων ΑΠΕ.
Όμιλος AKTOR
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος AKTOR: Σε πλήρη εξέλιξη ο εταιρικός μετασχηματισμός

Σε πλήρη εξέλιξη ο εταιρικός μετασχηματισμός. Απόσχιση του Κλάδου Κατασκευών και του Κλάδου Παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ της μητρικής Εταιρείας και εισφοράς τους σε δύο υφιστάμενες 100% θυγατρικές της.
Αλέξανδρος Εξάρχου, Διευθύνων Σύμβουλος Ομλου AKTOR
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος AKTOR: «Απογείωση» μεγεθών με την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις

Ταμειακές ροές 500 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα δεκαετίας περιμένει ο Όμιλος AKTOR από τα επτά έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ που προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό του. Στα σκαριά η απόκτηση ποσοστού σε δύο ακόμη παραχωρήσεις.