ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Shutterstock

Πύλη της Huawei για την Ευρώπη και την Αφρική θα γίνει ο Πειραιάς

Ευρωπαϊκό κόμβο logistics δημιουργεί η Huawei, ενώνοντας δυνάμεις με την PCT, θυγατρική της COSCO Shipping, που διαχειρίζεται τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά.

Σε σημαντικό κόμβο για την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού της Huawei αναδεικνύεται το λιμάνι του Πειραιά, με τη στρατηγική απόφαση του κινεζικού τεχνολογικού κολοσσού να αναπτύξει στη χώρα μας το European Logistics Hub (ELH). Με εισφορά στην ελληνική οικονομία 7,8 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, έχοντας μεταφέρει 2.500 κοντέινερς για το 2024, το ELΗ θα είναι η «πύλη» της εταιρείας σε όλη την Ευρώπη και σε δεύτερο χρόνο στη Βόρεια Αφρική.

«Είδαμε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει στην Ελλάδα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, είδαμε το παράθυρο ευκαιρίας και το πόσο σκληρά εργαζόμενοι είναι οι Έλληνες, και λάβαμε την απόφαση να αναπτύξουμε τον Ευρωπαϊκό Κόμβο Εφοδιαστικής στην Ελλάδα», είπε ο Ren Fujun, διευθύνων σύμβουλος της Huawei Nοτιοανατολικής Ευρώπης, κατά τη χθεσινή παρουσίαση της πρωτοβουλίας.

Η εταιρεία, συμπληρώνοντας φέτος 20 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, έχει εξελιχθεί σε έδρα για επτά χώρες (Ελλάδα, Κύπρος, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία, Ρουμανία, Μολδαβία). Με τη δημιουργία του ευρωπαϊκού κόμβου logistics, κάνει το επόμενο βήμα ανάπτυξης, ενώνοντας δυνάμεις με την PCT, θυγατρική της COSCO Shipping, που διαχειρίζεται τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά.

Για μια συνεργασία που θα διασφαλίσει πιο γρήγορη και αποτελεσματική διανομή των προϊόντων και βέλτιστη χρήση των τεχνολογιών logistics, προς όφελος της αγοράς και των καταναλωτών όλης της Ευρώπης, έκανε λόγο ο Captain Wang Jihang, διευθύνων σύμβουλος της PCT. 

Στρατηγική θέση για τα global logistics

«Η θέση της χώρας μας στον παγκόσμιο χάρτη των logistics έχει ισχυροποιηθεί εντυπωσιακά από το 2014, οπότε συστάθηκε το Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Εφοδιαστικής, ανεβαίνοντας από την 69η στη 19η θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Ο κλάδος εισφέρει 11,5% στο ΑΕΠ με αξία 22,8 δισ. ευρώ και αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της οικονομίας», είπε χαιρετίζοντας την πρωτοβουλία η υφυπουργός Ανάπτυξης, Άννα Μάνη-Παπαδημητρίου.

Δίνοντας ένα περίγραμμα του σκεπτικού που οδήγησε στην απόφαση της Huawei, να δημιουργήσει τον ευρωπαϊκό κόμβο στην Ελλάδα, ο Jerry Ca, head of Huawei European Supply Chain, εστίασε στον παράγοντα του χρόνου. «Για να στείλουμε τα φορτία μας στο Ρότερνταμ που είναι δυτικά είχαμε μια μακριά πορεία. Εμείς θέλαμε έναν πιο κοντινό κόμβο και αποφασίσαμε να έρθουμε στην Ελλάδα για όλη την ευρωπαϊκή αγορά, τη Μεσόγειο και τη Βόρεια Αφρική», σημείωσε.

Όπως είπε, σήμερα, για να φτάσουν τα κοντέινερ δια θαλάσσης από την Κίνα, όπου γίνεται η παραγωγή, στον Πειραιά χρειάζονται 20 ημέρες, ενώ μέσω Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας χρειάζονταν 40 ημέρες. Σημειώνεται ότι το ευρωπαϊκό supply center της Huawei βρίσκεται στην Ουγγαρία. Εφέτος, η εταιρεία διακίνησε από το λιμάνι του Πειραιά 2.500 κοντέινερς, μία αύξηση 10% σε σχέση με πέρσι, ρυθμός ανάπτυξης που εκτιμάται πως θα διατηρηθεί τα επόμενα χρόνια.

«Λειτουργούμε 20 χρόνια εδώ με ένα όραμα και η ανάπτυξη του European Logistics Hub αποδεικνύει την αφοσίωση μας στη χώρα», είπε ο Jerry Ca, υπογραμμίζοντας πως οι φόροι για τον εκτελωνισμότων προϊόντων μας τώρα θα καταβάλλονται στο σύνολό τους στην Ελλάδα. 

Την πεποίθηση ότι κι άλλες κινεζικές εταιρείες θα επενδύσουν τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα, εξέφρασε ο Πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, Fang Qiu. «Η χωρητικότητα του νέου κόμβου είναι πολύ σημαντική και θα επιτρέψει την αύξηση των εξαγωγών από την Ελλάδα προς την Ευρώπη. Αυτή η απόφαση αποδεικνύει την πίστη μιας μεγάλης τεχνολογικής εταιρείας στο μέλλον της χώρας και πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες χώρες», ανέφερε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λιμάνι Θεσσαλονίκης πλοίο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το στρατηγικό πλεονέκτημα της Ελλάδας στη εφοδιαστική αλυσίδα

Η Ελλάδα κατέχει στρατηγική θέση στα ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, με δυνατότητες διασύνδεσης που υπερτερούν μεγάλων λιμανιών. Για πλήρη αξιοποίηση, απαιτείται ανάπτυξη όλων των λιμανιών και ενίσχυση του δικτύου logistics της χώρας.
Κτήριο Deloitte πινακίδα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Deloitte: Συγκρατημένη αισιοδοξία στην παγκόσμια αγορά ακινήτων για το 2026

Η έρευνα της Deloitte δείχνει προσεκτική αισιοδοξία για το 2026, με επίκεντρο data centers, logistics και γραφεία, ενώ το 83% προβλέπει αύξηση εσόδων. Προκλήσεις παραμένουν τα υψηλά επιτόκια και η λήξη δανείων.
Λιμάνι Πειραιά από ψηλά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σύνδεσμος: Σοβαρές καθυστερήσεις στα τελωνεία και ανάγκη άμεσων μέτρων

Ο Σύνδεσμος Εμπορικών Αντιπροσώπων και Διανομέων Αθηνών προειδοποιεί για μεγάλες καθυστερήσεις στον φυσικό έλεγχο και τον εκτελωνισμό, ζητώντας στελέχωση, όρια χρόνων, λύσεις στις ψηφιακές δυσλειτουργίες και εγκατάσταση συστημάτων ακτίνων Χ.
Βασίλης Κορκίδης πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Β. Κορκίδης: Αισιοδοξία για καλύτερη χρονιά το 2026 σε οικονομία και ΜμΕ

Το 2026 χαρακτηρίζεται ως έτος ευκαιριών και προκλήσεων για τον Πειραιά, σημείωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Β. Κορκίδης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη αξιοποίησης επενδυτικών δυνατοτήτων και μείωσης της γραφειοκρατίας.
Βασίλης Κορκίδης πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κορκίδης: Τα αγροτικά μπλόκα πιέζουν την αγορά και απαιτούν κυβερνητική λύση

Ο Βασίλης Κορκίδης προειδοποιεί ότι τα αγροτικά μπλόκα δημιουργούν πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα, αυξήσεις κόστους και απώλειες προϊόντων, ζητώντας άμεση λύση που θα στηρίξει τους αγρότες και την αγορά.
Πύργος Πειραιά κτίριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δωρεάν μη επεμβατικός ηπατικός έλεγχος στον Πειραιά 8-9 Δεκεμβρίου 2025

Ο Ιατρικός Σύλλογος Πειραιά, με τον Νίκο Παπανδρέου, διοργανώνουν δωρεάν προληπτικό έλεγχο ήπατος στις 8 και 9 Δεκεμβρίου, 10:00-15:00, στα γραφεία του ΙΣΠ. Οι εξετάσεις είναι ανώδυνες και συνοδεύονται από ενημερωτικό υλικό.