ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:03
businessdaily-Benroubi-Dinos-METKA
Φωτο: Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

ΜΕΤΚΑ: Ποια έργα βρίσκονται στο ραντάρ για νέες συμβάσεις ύψους 1 δισ.

Έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία, σιδηροδρομικά και περιβαλλοντικά θα «χτυπήσει» η θυγατρική του ομίλου Metlen. Στόχος ο διπλασιασμός της κερδοφορία μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Έχοντας φτάσει σε ανεκτέλεστο υπόλοιπο της τάξης του 1 δισ. μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο, η ΜΕΤΚΑ στοχεύει μέσα στα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια να αναλάβει νέα έργα επιπλέον 1 δισ. ευρώ. Εστιάζοντας για το επόμενο διάστημα στη διεκδίκηση των συμβάσεων αποκατάστασης των υποδομών της Θεσσαλίας, ύψους 1,4 δισ. ευρώ, καθώς και στο μεγάλο πακέτο σιδηροδρομικών έργων των 1,3 δισ. ευρώ, βάζει στο ραντάρ έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων, ενώ συμμετέχει και σε διαγωνισμούς για απορρίμματα και διαχείριση υδάτων.

Όπως εκτίμησε, εχθές, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ, κ. Ντίνος Μενρουμπή, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης, η εταιρεία διαθέτει τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει στον κλάδο των μεγάλων υποδομών, δικαιώνοντας την επιλογή της ίδρυσης της νέας εταιρείας. «Έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα για να πάμε καλά και πιστεύω ότι θα πάμε καλά», σημείωσε. Μεταξύ άλλων, η εταιρεία διαθέτει εμπειρία σε τεχνικά έργα και καθαρό ταμείο της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2023, που της επιτρέπει να διεκδικήσει με αξιώσεις έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων.

Μάλιστα, επέμεινε ότι ο κύκλος των δημοσίων έργων κλείνει, δεδομένου ότι οι πόροι για τη χρηματοδότησή τους δεν είναι απεριόριστοι και ψηλά στην ατζέντα μπαίνουν τα ιδιωτικά κεφάλαια, με αυξημένο τον ρόλο των τραπεζών. Υπογράμμισε, έτσι, ότι η ΜΕΤΚΑ στοχεύει κυρίως σε ΣΔΙΤ, παραχωρήσεις και ιδιωτικά έργα, ώστε να καθιερώσει τις θετικές επιδόσεις τα επόμενα χρόνια, εστιάζοντας επί του παρόντος στον μεγάλο όγκο των προς δημοπράτηση έργων στην Ελλάδα και όχι στο εξωτερικό.

Η εταιρεία, που διαδέχθηκε τον Μάιο του 2023 τον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου Metlen (πρώην Μυτιληναίος), κατέγραψε την περασμένη χρονιά κύκλο εργασιών 161,1 εκατ. ευρώ, με τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 22,8 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρόσφατη παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος, έδωσε τον οδικό χάρτη για την επιστροφή της ΜΕΤΚΑ στο χρηματιστήριο από το 2025 κι έπειτα. Εκτίμησε, δε, πως η νεοπαγής εταιρεία θα διπλασιάσει τη λειτουργική κερδοφορία της το 2024 και θα τα διπλασιάσει εκ νέου το 2025, δηλαδή πέριξ των 90 εκατ. ευρώ.

Τα έργα στόχοι

Ο πρώτος άμεσος στόχος για την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της ΜΕΤΚΑ είναι τα έργα αποκατάστασης των οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών της Θεσσαλίας, που υπέστησαν ζημιές από τον Daniel, ύψους 1,4 δισ. ευρώ. Οι προσκλήσεις αναμένεται εντός Ιουλίου να σταλούν στους μεγάλους ομίλους. Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στόχος είναι να πέσουν οι υπογραφές στα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου.

Παράλληλα, διεκδικεί, συμμετέχοντας σε κοινοπραξίες, μερίδιο 1,3 δισ. ευρώ από τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς της ΕΡΓΟΣΕ, για τα οποία αναζητεί πηγές χρηματοδότησης το υπουργείο, την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό προς Ίλιον, ύψους 682 εκατ. ευρώ, καθώς και τα οδικά ΣΔΙΤΘεσσαλονίκη – Έδεσσα, προϋπολογισμού 444,91 εκατ. ευρώ, και Δράμα – Αμφίπολη, προϋπολογισμού 284,54 εκατ. ευρώ.

Στις προοπτικές για το 2024 έχουν μπει και μία σειρά έργα περιβαλλοντικής διαχείρισης, που ξεπερνούν τα 250 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία συμμετέχει στους διαγωνισμούς για το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Ραφήνας, τις Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων Καβάλας και Αγρινίου και την Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων Ύδρας.

Εντός του 2023, η εταιρεία ξεκίνησε σε κοινοπραξία με την ΑΒΑΞ (50%) τα έργα για το Flyover της Θεσσαλονίκης, ύψους 373 εκατ. ευρώ και προχωρά με πολύ καλό ρυθμό την κατασκευή του προαστιακού Δυτικής Αττικής, προϋπολογισμού 95,7 εκατ. ευρώ. Ακόμη, υπέγραψε το έργο των 170 εκατ. ευρώ για την παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών, όπου αναμένει τις απαλλοτριώσεις, και ανέλαβε μαζί με τις ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ το έργο της κατασκευής του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού, προϋπολογισμού 96,8 εκατ.

Σε αναμονή το επόμενο διάστημα είναι οι υπογραφές για την επέκταση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ, άνω των 150 εκατ. ευρώ, σε συνεργασία με την ΤΕΚΑΛ, καθώς και για το ΣΔΙΤ κατασκευής και λειτουργίας 17 σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία, ύψους 128,4 εκατ. ευρώ, μαζι με την ΑΤΕΣΕ.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία διαθέτει και χαρτοφυλάκιο ιδιωτικών έργων, διαβλέποντας ακόμα μεγαλύτερες προοπτικές στο πρότζεκτ του Ελληνικού. Η ΜΕΤΚΑ έχει αναλάβει ήδη την κατασκευή του Marina Galleria, μία επένδυση άνω των 100 εκατ. ευρώ, και συμμετέχει στο έργο των αθλητικών εγκαταστάσεων. Ακόμη, έχει αναλάβει την κατασκευή του πολυτελούς ξενοδοχείου IKOS Kissamos στην Κρήτη.

Ερωτηθείς σχετικά με την πρόκληση του προσωπικού, ο κ. Μπενρουμπή σημείωσε πως η εταιρεία προσλαμβάνει διαρκώς στελέχη από την αγορά και έχει παράλληλα χτίσει στρατηγικές συνεργασίες με υπεργολάβους, με αποτέλεσμα να μην αντιμετωπίζει πρόβλημα στην εκτέλεση των έργων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανεβάζει τον πήχη η ΑΒΑΞ για EBITDA, καθαρά κέρδη και μερίσματα

Στα 150 εκατ. ο στόχος για τα EBITDA το 2029, σημαντική άνοδος καθαρών κερδών το 2024 και αύξηση μερίσματος. Πώς προχωρούν τα έργα που υλοποιεί η εταιρεία, οι καθυστερήσεις σε μετρό και Ελληνικό. Οι νέες πηγές εσόδων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το θαύμα στις κατασκευές και γιατί μπορεί να σβήσει μετά το 2026

Το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο που φτάνει στα 17,9 δισ. ευρώ αντανακλά τις μεγάλες προοπτικές του κλάδου για τα επόμενα χρόνια, όμως το χρηματοδοτικό κενό, λόγω της λήξης του Ταμείου Ανάκαμψης, θολώνει το τοπίο από το 2027.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ασφυξία οι «μικροί» των κατασκευών, παρά την ευφορία στον κλάδο

Μένουν χωρίς έργα οι μικρότερες εταιρείες, καθώς εμπεδώνεται η κυριαρχία των μεγάλων ομίλων, που έχουν ιστορικά υψηλό ανεκτέλεστο ύψους 16 δισ. ευρώ. Τι ζητούν για τις διαδικασίες ανάθεσης και τις πρότυπες προτάσεις.
Ευάγγελος Μυτιληναίος
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το «στοίχημα» του Ευάγγελου, η ΝΔ και οι χαμηλόμισθοι και η διπλωματία Βρούτση

Γιατί ο Ευ. Μυτιληναίος «ποντάρει» στη μετοχή της Metlen, η πρόταση ΟΟΣΑ για τους χαμηλόμισθους, η μπασκετική διπλωματία Βρούτση, ο Δένδιας δεν θέλει το SAFE, νέα παράταση για τα πτυχία των κατασκευαστικών και η εξυγίανση της Μπήτρος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψάχνουν για νέο χρήμα οι κατασκευαστές για τα μεγάλα έργα υποδομής

Νέα εργαλεία χρηματοδότησης, από green bonds ως τα έσοδα των διοδίων ή των λιμενικών τελών προτείνει ο τεχνικός κόσμος για να μπορέσει η χώρα να ανταποκριθεί στις μεγάλες προκλήσεις που δημιουργεί η κλιματική αλλαγή.