ΓΔ: 2087.86 0.21% Τζίρος: 21.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:59:40
Φώτο: Shutterstock

Ένοχος ο πρώην επικεφαλής της Audi για το σκάνδαλο με τις τιμές καυσαερίων

Ο πρώην επικεφαλής καθυστέρησε να αναστείλει την πώληση των μοντέλων με τις παραποιημένες τιμές εκπομπής καυσαερίων στην Ευρώπη, αν και είχε ήδη ξεσπάσει το σκάνδαλο στις ΗΠΑ.

Ο πρώην επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας Audi Ρούπερτ Στάντλερ καταδικάστηκε σήμερα σε ποινή με ανασταλτικό χαρακτήρα για φυλάκιση ενός έτους και εννέα μηνών και σε πρόστιμο ύψους 1,1 εκατομμυρίου ευρώ, για το σκάνδαλο με τις εκπομπές καυσαερίων της Volkswagen.

Η πρώτη ποινική δίκη για το σκάνδαλο με τα πετρελαιοκίνητα του Ομίλου VW διήρκεσε δύο χρόνια και εννέα μήνες. Ο κ. Στάντλερ είχε αρχικά επιμείνει στην αθωότητά του και μόνο όταν το δικαστήριο τον απείλησε με ποινή φυλάκισης, παραδέχθηκε ότι το 2015 καθυστέρησε να αναστείλει την πώληση των μοντέλων με τις παραποιημένες τιμές εκπομπής καυσαερίων στην Ευρώπη, αν και είχε ήδη ξεσπάσει το σκάνδαλο στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τις αρχές, από τη θέση που κατείχε, ο Ρούπερτ Στάντλερ όφειλε να είναι προσεκτικότερος, να δώσει πληροφορίες στις αρμόδιες υπηρεσίες και, τελικά, να παρέμβει.

Ο κ. Στάντλερ ήταν ο σημαντικότερος κατηγορούμενος στην υπόθεση των πετρελαιοκινητήρων, καθώς ήταν επικεφαλής της Audi και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου Volkswagen. Κατηγορούμενοι ήταν επίσης ο πρώην επικεφαλής ανάπτυξης κινητήρων της Audi Βόλφγκανγκ Χατς και ένας ανώτερος μηχανικός, οι οποίοι θεωρείται ότι παρενέβησαν σε κινητήρες για 400.000 αυτοκίνητα Audi, Volkswagen και Porsche από το 2008, προκειμένου να περάσουν τον έλεγχο εκπομπής καυσαερίων. Οι τρεις κατηγορούμενοι ήταν υπό κράτηση για αρκετούς μήνες, αλλά η εισαγγελία έχει επανειλημμένα καταστήσει σαφές ότι δεν τους θεωρεί μοναδικούς υπεύθυνους για το σκάνδαλο. Από τον Σεπτέμβριο του 2021 βρίσκεται σε εξέλιξη δίκη στο Μπραουνσβάιγκ, με κατηγορούμενους τέσσερα κορυφαία στελέχη της Volkswagen, ενώ έχουν απαγγελθεί κατηγορίες σε άλλους τέσσερις πρώην διευθυντές της Audi.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ID. Polo: Ολοκληρώνονται οι δοκιμές πριν τη μαζική παραγωγή και οι εκδόσεις

Το νέο ID. Polo ετοιμάζεται για το παγκόσμιο ντεμπούτο του το 2026. Διαθέτει τέσσερις εκδόσεις ισχύος, δύο μεγέθη μπαταρίας και αυτονομία έως 450 χλμ., προσφέροντας γρήγορη φόρτιση και κορυφαία τεχνολογία για κάθε οδηγό.
Πέδρο Σάντσεθ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Σάντσεθ: «Ιστορικό λάθος» η άρση απαγόρευσης νέων οχημάτων στην ΕΕ

«Ιστορικό λάθος» χαρακτήρισε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ την απόφαση της ΕΕ να επανεξετάσει την απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, έπειτα από πιέσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το smart #2 δοκιμάζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA

Το ηλεκτρικό smart #2, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα Electric Compact Architecture, περνά εντατικές δοκιμές με στόχο μέγιστη ευελιξία πόλης, διατηρώντας τον χαρακτήρα του fortwo με δύο πόρτες και θέσεις, πισωκίνηση και νέο σχεδιασμό.
Ανεφοδιασμός αυτοκινήτου βενζίνη
ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανία: Προς ανατροπή της απαγόρευσης κινητήρων εσωτερικής καύσης

Η ΕΕ φαίνεται να αποσύρει την πλήρη απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, προτείνοντας πιο ευέλικτους στόχους μείωσης CO2 κατά 90%. Η σχετική πρόταση θα κατατεθεί σύντομα από την Κομισιόν σύμφωνα με δηλώσεις του Μ. Βέμπερ.