ΓΔ: 2112.46 0.57% Τζίρος: 393.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Σειρά αυτοκινήτων ΚΤΕΟ
Σειρά αυτοκινήτων έξω από το ΚΤΕΟ, έτοιμα για τεχνικό έλεγχο ή παράδοση.

Δεύτερο dieselgate: «Βρώμικα» και τα νέα αυτοκίνητα ντίζελ

Δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν σε νέα ντιζελοκινήτα οχήματα έδειξαν πως ξεπερνούν από 32% μέχρι 115% το νόμιμο όριο για τις εκπομπές μικροσωματιδίων.

Τα νέα ντιζελοκίνητα οχήματα ξεπερνούν τα όρια ως προς τις εκπομπές μικροσωματιδίων, καταγγέλλει σε έκθεσή της που δίνει στη δημοσιότητα σήμερα η ευρωπαϊκή οικολογική οργάνωση Μεταφορές και Περιβάλλον (Transport and Environment, T&E), απευθύνοντας έκκληση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να καταστήσει αυστηρότερους τους ελέγχους και το ελεγκτικό νομικό πλαίσιο.

Τέσσερα χρόνια αφότου η Volkswagen παραδέχθηκε ότι τα οχήματά της ήταν εφοδιασμένα με ειδικό λογισμικό ώστε να εμφανίζουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από τις πραγματικές όταν υποβάλλονταν σε έλεγχο στις ΗΠΑ, νέες δοκιμές που έγιναν σε δύο από τα αυτοκίνητα με ντιζελοκινητήρες που είχαν τις υψηλότερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2018 έδειξαν πως η μόλυνση του περιβάλλοντος με μικροσωματίδια αυξάνεται σε επίπεδο 1.000 υψηλότερο του κανονικού κατά τη διάρκεια της συνηθισμένης διαδικασίας αυτοκαθαρισμού των φίλτρων τους για την αποτροπή της μόλυνσης, σύμφωνα με την T&E.

Οι δοκιμές που διενεργήθηκαν στο μοντέλο Qashqai της Nissan και στο μοντέλο Astra των Opel/Vauxhall έδειξαν ότι υπερβαίνουν από 32% ως 115% το νόμιμο όριο των 600 δισεκατομμυρίων μικροσωματιδίων ανά χιλιόμετρο κατά τη διάρκεια του αυτόματου καθαρισμού των φίλτρων τους.

Ένας εκπρόσωπος των Opel και Vauxhall δήλωσε πως δεν μπορεί να σχολιάσει το στοιχείο αυτό διότι δεν έχει ενημερωθεί σχετικά με την έκθεση της T&E.

Εκπρόσωπος της Νίσαν δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ότι το Qashqai και «όλα τα οχήματα της Νίσαν και τα φίλτρα περιορισμού των εκπομπών σωματιδίων μηχανών ντίζελ με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα αυτοκίνητά μας συμμορφώνονται πλήρως προς την εφαρμοστέα νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων».

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία υποστηρίζει τη θέσπιση νέων, αυστηρότερων ελέγχων των εκπομπών ρύπων και ήδη εφαρμόζει τεχνολογίες που θα επιτρέψουν τα οχήματά της να τους περνούν, διαβεβαίωσε ακόμη ο εκπρόσωπός της.

Σύμφωνα με την έρευνα της T&E, πάνω από 45 εκατομμύρια αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με φίλτρα περιορισμού των εκπομπών μικροσωματιδίων στην Ευρώπη, κάτι που σημαίνει ότι γίνονται αυτόματα 1,3 δισεκατομμύρια καθαρισμοί φίλτρων κάθε χρόνο. Η διαδικασία μπορεί να γίνεται ανά δύο εβδομάδες και διαρκεί για 15 χιλιόμετρα, κατά την ίδια πηγή.

Βάσει των κανονισμών που ισχύουν στην Ευρώπη, εάν η διαδικασία καθαρισμού του φίλτρου αρχίσει κατά τη διάρκεια επίσημου ελέγχου του, τα αποτελέσματα των μετρήσεων δεν λαμβάνονται υπόψη, πράγμα που «σημαίνει ότι το 60-99% των εκπομπών μικροσωματιδίων των ελεγχόμενων οχημάτων δεν λαμβάνεται υπόψη», εξηγεί στην έκθεσή της η T&E.

Οι δοκιμές των αυτοκινήτων με προσδιορισμό Euro 6d-temp — πρόκειται για αυτοκίνητα που άρχισαν να πωλούνται μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2017 — έγιναν από το ευρωπαϊκό εργαστήριο Ricardo τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2019 και απέδειξαν πως το Άστρα εκπέμπει τις μεγαλύτερες ποσότητες μικροσωματιδίων όταν γίνεται η λεγόμενη διαδικασία «αναγέννησης» του φίλτρου: 1,3 τρισεκατομμύριο σωματίδια ανά χιλιόμετρο.

Η δοκιμή στο Qashqai όταν βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή η διαδικασία «αναγέννησης» του φίλτρου έδειξε πως οι εκπομπές μικροσωματιδίων κυμαίνεται από 790 δισεκατομμύρια ως 850 δισεκατομμύρια μικροσωματίδια ανά χιλιόμετρο, δηλαδή ξεπερνούν το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο κατά 32% ως 41%.

Η μόλυνση από τα μικροσωματίδια πλήττει περισσότερους ανθρώπους από οποιαδήποτε άλλη, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας· οι τρεις στους τέσσερις κατοίκους των πόλεων της Ευρώπης εκτίθενται σε επίπεδα μικροσωματιδίων που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη υγεία, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος (ΕΟΠ).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ID. Polo: Ολοκληρώνονται οι δοκιμές πριν τη μαζική παραγωγή και οι εκδόσεις

Το νέο ID. Polo ετοιμάζεται για το παγκόσμιο ντεμπούτο του το 2026. Διαθέτει τέσσερις εκδόσεις ισχύος, δύο μεγέθη μπαταρίας και αυτονομία έως 450 χλμ., προσφέροντας γρήγορη φόρτιση και κορυφαία τεχνολογία για κάθε οδηγό.
Πέδρο Σάντσεθ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Σάντσεθ: «Ιστορικό λάθος» η άρση απαγόρευσης νέων οχημάτων στην ΕΕ

«Ιστορικό λάθος» χαρακτήρισε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ την απόφαση της ΕΕ να επανεξετάσει την απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, έπειτα από πιέσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το smart #2 δοκιμάζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA

Το ηλεκτρικό smart #2, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα Electric Compact Architecture, περνά εντατικές δοκιμές με στόχο μέγιστη ευελιξία πόλης, διατηρώντας τον χαρακτήρα του fortwo με δύο πόρτες και θέσεις, πισωκίνηση και νέο σχεδιασμό.
Ανεφοδιασμός αυτοκινήτου βενζίνη
ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανία: Προς ανατροπή της απαγόρευσης κινητήρων εσωτερικής καύσης

Η ΕΕ φαίνεται να αποσύρει την πλήρη απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, προτείνοντας πιο ευέλικτους στόχους μείωσης CO2 κατά 90%. Η σχετική πρόταση θα κατατεθεί σύντομα από την Κομισιόν σύμφωνα με δηλώσεις του Μ. Βέμπερ.