ΓΔ: 2094.91 -0.23% Τζίρος: 42.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:03:37
Φώτο: Shutterstock

Ακριβότερα από τα συμβατικά για ενοικίαση τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι εταιρείες μίσθωσης δίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε υψηλότερη τιμή, γιατί αναμένουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια θα χάσουν περισσότερο την αξία τους.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βγαίνουν στην κυκλοφορία από τις εταιρείες μίσθωσης έχουν συνήθως υψηλότερο μηνιαίο τίμημα από τα συμβατικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με νέα ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E). Σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει στη διάθεσή της, η μίσθωση ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να είναι αυξημένη ακόμη και πάνω από το 50% της μηνιαίας αξίας ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου μοντέλου.

Για παράδειγμα, η μίσθωση ενός ηλεκτρικού Peugeot 208 κοστίζει περίπου 574 ευρώ το μήνα, ενώ το βενζινοκίνητο Peugeot 208 είναι 371 ευρώ. Φυσικά είναι γνωστό ότι οι βασικοί παράγοντες που διαμορφώνουν το μηνιαίο μίσθωμα είναι η αρχική αξία του αυτοκινήτου, ο πρόσθετος εξοπλισμός, οι πιθανές πρόσθετες παροχές, η χρονική διάρκεια της μίσθωσης, η μίσθωση χωρίς δικαίωμα εξαγοράς από τον πελάτη, η μίσθωση με δικαίωμα εξαγοράς, ο αριθμός των χιλιομέτρων που θα διανύει κάθε χρόνο το αυτοκίνητο, η υπολειμματική αξία του οχήματος στο τέλος της μίσθωσης, το επιτόκιο δανεισμού και το αν ο πελάτης θα δώσει ή όχι προκαταβολή.

Οι εταιρείες μίσθωσης δίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε υψηλότερη τιμή, γιατί αναμένουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια θα χάσουν περισσότερο την αξία τους σε σχέση με τα συμβατικά, αλλά και γιατί σήμερα έχουν υψηλότερη τιμή κτήσης από αυτά. Το γεγονός όμως ότι αναμένεται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να χάσουν μέρος της αξίας τους, απορρίπτεται από ανάλυση που πραγματοποιήθηκε από την T&E, καθώς στις τιμές περίπου 2,7 εκατομμύριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έδειξε ότι οι τιμές των ηλεκτρικών είναι σχεδόν ίδιες με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης όπως την Γερμανία, την Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο οι αξίες ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων είναι σχεδόν ίδιες, ενώ μια μικρή διαφορά υπάρχει στην Ισπανία, η οποία όμως με το πέρασμα του χρόνου μικραίνει.

Η μελέτη, επίσης, επιβεβαιώνει ότι η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καινούργια και μεταχειρισμένα, τα τελευταία χρόνια είναι υψηλή. Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης που κατέχουν περίπου στόλο 12 εκατομμυρίων οχημάτων στην Ευρώπη, μπαίνουν όλο και περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα στο μέλλον αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στην μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Ο διευθυντής ηλεκτρικών στόλων στην T&E, Stef Cornelis αναφερόμενος στο θέμα δήλωσε πως: «Σήμερα, οι πελάτες χρεώνονται υπερβολικά από τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης σε περίπτωση που θα θελήσουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση. Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι πολύ συντηρητικές κατά τον καθορισμό των μηνιαίων τιμών τους. Οι τιμές τους αντικατοπτρίζουν την κατάσταση που επικρατούσε πριν από πέντε χρόνια. Με αυτή τη στρατηγική τιμολόγησης, τα κέρδη τους είναι προφανώς υψηλά και οι καταναλωτές πληρώνουν υπερβολικά για να πάνε ηλεκτρικά. Ταυτόχρονα, αυτή η κατάσταση βλάπτει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση».

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 2022, τα εταιρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 22% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, σύμφωνα με την μελέτη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

κίνηση αυτοκινήτων δρόμος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Eurostat: Μόλις 1,73% τα ηλεκτρικά ΙΧ στην ΕΕ το 2023, χαμηλά στην Ελλάδα

Το 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ ήταν το 1,73% των οχημάτων, φτάνοντας τα 4,4 εκατ. Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν σε 11 ελληνικές περιφέρειες, ενώ τα υψηλότερα σε Δανία, Σουηδία, Ολλανδία, Βέλγιο, Φινλανδία και Λουξεμβούργο.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι μπαταρίες ηλεκτρικών κρατούν υψηλή αυτονομία ακόμη και μετά από χρόνια

Νέα στοιχεία δείχνουν ότι οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνουν ελάχιστη αυτονομία, με πολλές μάρκες να ξεπερνούν το 96%, ενώ σύγχρονα λογισμικά και τεχνολογίες προστατεύουν τη μακροχρόνια απόδοσή τους.
Σειρά αυτοκινήτων ΚΤΕΟ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

TUV: Ένα στα πέντε αυτοκίνητα με σοβαρά ελαττώματα στους τεχνικούς ελέγχους

Η TUV καταγράφει ότι 21,5% των οχημάτων αποτυγχάνει στον τεχνικό έλεγχο, με τα ελαττώματα να αυξάνονται όσο μεγαλώνει η ηλικία τους. Ξεχωρίζουν Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron και Mazda 2, ενώ το Tesla Model Y κατατάσσεται τελευταίο.
Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
ΔΙΕΘΝΗ

Η Κίνα αλλάζει τον παγκόσμιο χάρτη πωλήσεων αυτοκινήτων

Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων το 2024 έφτασαν τα 80 εκατομμύρια, με τα ηλεκτρικά και υβριδικά να φτάνουν το 45%. Η Κίνα παράγει πλέον το 40% των αυτοκινήτων, κατέχει τη μερίδα του λέοντος στα ηλεκτρικά και είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας.
Έκθεση αυτοκινήτου Σαγκάη
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Αύξηση 54% στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε έναν χρόνο

Στην Κίνα οι σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα ξεπέρασαν τα 18,6 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 54% σε ένα έτος. Οι περισσότεροι (14,1 εκατ.) είναι ιδιωτικοί, ενώ η συνολική ισχύς άγγιξε τις 203 εκατομμύρια κιλοβατώρες.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ATTO 2 Comfort: Ηλεκτρική αυτονομία 430 χλμ. σε νέο μοντέλο

Το νέο ATTO 2 Comfort ξεχωρίζει ως αγαπημένη επιλογή στις compact SUV κατηγορίες, με αυτονομία 430 χλμ, ταχύτερη φόρτιση DC, μπαταρία 64,8 kWh και επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 7,9''. Προσφέρει άνεση, επιδόσεις και πρακτικότητα.