ΓΔ: 2019.25 1.15% Τζίρος: 240.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
ydrogono-energeia-ananeosimes piges energeias
Φώτο: Shutterstock

Ο αγωγός υδρογόνου Βαρκελώνης - Μασσαλίας θα κοστίσει 2,5 δισ. ευρώ

Το πρόγραμμα αυτό αναμένεται να έχει «ολοκληρωθεί έως το 2030», δήλωσε ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν στο τέλος συνεδρίασης με τους πρωθυπουργούς Ισπανίας - Πορτογαλίας.

Το φιλόδοξο πρόγραμμα κατασκευής ενός αγωγού «πράσινου» υδρογόνου ανάμεσα στη Βαρκελώνη και τη Μασσαλία, του H2Med, που ανακοινώθηκε επισήμως σήμερα στο Αλικάντε της Ισπανίας, θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 και θα κοστίσει περίπου 2,5 δισ. ευρώ, ανακοίνωσαν οι ηγέτες της Γαλλίας και της Ισπανίας.

Το πρόγραμμα αυτό αναμένεται να έχει «ολοκληρωθεί έως το 2030», δήλωσε ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν στο τέλος συνεδρίασης με τους πρωθυπουργούς της Ισπανίας και της Πορτογαλίας Πέδρο Σάντσεθ και Αντόνιο Κόστα.

Από την πλευρά του, ο Σάντσεθ δήλωσε πως το κόστος κατασκευής του H2Med αναμένεται «να πλησιάσει τα 2,5 δισεκ. ευρώ». Ο αγωγός αυτός θα μεταφέρει το 2030 περίπου δύο εκατομμύρια τόνους υδρογόνου ετησίως, διευκρίνισε επίσης.

Το σχέδιο αυτό θα υποβληθεί μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να μπορέσει να επωφεληθεί του καθεστώτος του «προγράμματος κοινής ωφελείας» και κατά συνέπεια των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων, πρόσθεσε ο Μακρόν.

Παρούσα στη συνάντηση των ηγετών της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Πορτογαλίας, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν «χαιρέτισε θερμά» τη συμφωνία αυτή μεταξύ των τριών χωρών, η οποία «βαίνει προς την ορθή κατεύθυνση».

Αυτός ο υποβρύχιος αγωγός αναμένεται ότι θα επιτρέψει να διοχετευθεί το λεγόμενο «πράσινο» υδρογόνο -επειδή παράγεται με ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια- από την Ιβηρική χερσόνησο, η οποία φιλοδοξεί να γίνει ένας «πρωταθλητής» αυτής της ενέργειας του μέλλοντος, προς τη Γαλλία και το βορρά της ΕΕ.

Ο πρόεδρος της Πορτογαλίας Αντόνιο Κόστα υπογράμμισε το γεγονός ότι ο νέος αγωγός H2Med θα χρησιμεύει για να διοχετεύεται αποκλειστικά «πράσινο υδρογόνο».

Ο ίδιος πρόσθεσε πως το ανανεώσιμο καύσιμο που θα παράγεται στην Ιβηρική χερσόνησο θα είναι «ιδιαίτερα ανταγωνιστικό».

Το πρόγραμμα αυτό αντικαθιστά το «MidCat», που είχε αρχίσει το 2003 για να συνδεθούν μέσω των Πυρηναίων τα δίκτυα αερίου της Γαλλίας και της Ισπανίας, όμως τελικά εγκαταλείφθηκε εξαιτίας έλλειψης οικονομικού ενδιαφέροντος, της αντίθεσης των οικολόγων και αυτής του Παρισιού.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

αντλίες άντλησης πετρελαίου
ΔΙΕΘΝΗ

Ρωσία και Συρία συζήτησαν για ενεργειακή και πετρελαϊκή συνεργασία

Στη Μόσχα, Ρώσοι και Σύροι αξιωματούχοι συζήτησαν για μελλοντική ενεργειακή συνεργασία και έργα στον πετρελαϊκό τομέα στη Συρία, καθώς η χώρα αντιμετωπίζει σοβαρή έλλειψη πετρελαίου, σύμφωνα με τον Αλεξάντερ Νόβακ.
πύργος ηλεκτρικής ενέργειας
ΔΙΕΘΝΗ

Γαλλία: Πρωτοφανές μπλακ άουτ λόγω υπέρτασης στην Ιβηρική τον Απρίλιο

Η διακοπή ρεύματος σε Ισπανία και Πορτογαλία στις 28 Απριλίου είναι η πρώτη στην Ευρώπη που συνδέεται με υπέρταση και ίσως η μοναδική παγκοσμίως, σύμφωνα με ειδικούς του ENTSO-E. Πρόκειται για το σοβαρότερο μπλακ άουτ των τελευταίων 20 ετών.
Εμανουέλ Μακρόν πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Γαλλία: Σύσκεψη ευρωπαίων αρχηγών για τον ρωσικό "σκιώδη στόλο"

Ο Μακρόν ανακοίνωσε ότι οι αρχηγοί επιτελείων ευρωπαϊκών χωρών θα συνεδριάσουν σύντομα για να συζητήσουν πώς θα αντιμετωπίσουν τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας που παρακάμπτει τις κυρώσεις. Συνεχίζεται επίσης η δίωξη του καπετάνιου του Boracay.
Δεξαμενόπλοιο στη θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Κρεμλίνο: Υπερβολική η αντίδραση Γαλλίας στη σύλληψη του δεξαμενόπλοιου

Το Κρεμλίνο χαρακτήρισε «υστερία» τη σύλληψη του δεξαμενόπλοιου Boracay από τη Γαλλία, τονίζοντας ότι μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στις παγκόσμιες ενεργειακές οδούς και αμφισβητώντας την προέλευση του πετρελαίου του.