ΓΔ: 2100.46 0.81% Τζίρος: 264.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Αυτοκίνητα προς ενοικίαση
Φωτό: Shutterstock

Σε χαμηλό 26 ετών οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο

Η πτώση έφθασε στο 23,1%, καθώς οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται να παραδόσουν τις νέες παραγγελίες λόγω και των μεγάλων ελλείψεων μικροεπεξεργαστών.

Σημαντική μείωση παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η έντονη πτωτική τάση στις πωλήσεις οφείλεται κυρίως στην αδυναμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδώσουν τα καινούρια αυτοκίνητα στους κατόχους τους, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης τσιπ.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ. Αυτά τα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για να λειτουργήσουν τα αυτοκίνητα και να ενεργοποιηθούν τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που πλέον φέρουν τα νέα μοντέλα. Μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων παραμένουν στα εργοστάσια κατασκευής τους είτε και σε τελωνειακούς χώρους σε διάφορα κράτη περιμένοντας την έλευση των τσιπ για να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους και να πάρουν το δρόμο προς τις εκθέσεις αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,1% σε 718.598 μονάδες, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για τον μήνα Σεπτέμβριο από το 1995.

Αυτή η μείωση των πωλήσεων προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη προσφοράς οχημάτων λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών. Οι αδύναμες επιδόσεις του περασμένου μήνα επαναλήφθηκαν σε επίπεδο χώρας, με όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ να σημειώνουν διψήφια πτώση: Ιταλία (-32,7%), Γερμανία (-25,7%), Γαλλία (-20,5%) και Ισπανία (-15,7%).

Κατά εννεάμηνο του 2021, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 6,6% και έφτασαν τα 7,5 εκατομμύρια μονάδες. Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μέχρι τώρα (+20,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+8,8%) και τη Γαλλία (+8,0%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων ξαναγύρισε σε αρνητικό έδαφος (-1,2%).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group. 
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πέδρο Σάντσεθ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Σάντσεθ: «Ιστορικό λάθος» η άρση απαγόρευσης νέων οχημάτων στην ΕΕ

«Ιστορικό λάθος» χαρακτήρισε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ την απόφαση της ΕΕ να επανεξετάσει την απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, έπειτα από πιέσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σχέδιο Ανάκαμψης Ευρώπης
ΔΙΕΘΝΗ

Γαλλία: Ζητά στήριξη τοπικής παραγωγής στην ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία

Η Γαλλία ζητά από την ΕΕ να θεσπίσει κανόνες που θα απαιτούν συναρμολόγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη με τουλάχιστον 75% τοπικά ανταλλακτικά, ώστε να προστατευτούν θέσεις εργασίας και να στηριχθεί η αυτοκινητοβιομηχανία.
Αυτοκίνητο σε χαρτονομίσματα ευρώ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΕΑΑ: Τι απαντά στην απάτη ΦΠΑ για εισαγόμενα μεταχειρισμένα

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων σχολίασε τις αποκαλύψεις της ΑΑΔΕ για απάτη ΦΠΑ σε μεταχειρισμένα οχήματα με εμπλοκή ελληνικών και βουλγαρικής εταιρείας, που απέφευγαν την καταβολή ΦΠΑ μέσω παραπλανητικών τιμολογίων.