ΓΔ: 2421.69 1.06% Τζίρος: 313.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Έγκυος γυναίκα κοντινό

Η εγκυμοσύνη καθυστερεί την εκδήλωση συμπτωμάτων της πολλαπλής σκλήρυνσης

Η πάθηση - γνωστή και ως σκλήρυνση κατά πλάκας παλαιότερα - είναι τέσσερις φορές συχνότερη στις γυναίκες από ό,τι στους άνδρες. Εκτιμάται ότι πάνω από δυόμισι εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πάσχουν από πολλαπλή σκλήρυνση.

Η εγκυμοσύνη μπορεί να καθυστερήσει την εμφάνιση των συμπτωμάτων πολλαπλής σκλήρυνσης σε μια γυναίκα για περισσότερα από τρία χρόνια, σύμφωνα με μια νέα αυστραλο-τσεχική επιστημονική έρευνα, την πρώτη στον κόσμο που κάνει αυτή τη συσχέτιση.

Η πάθηση - γνωστή και ως σκλήρυνση κατά πλάκας παλαιότερα - είναι τέσσερις φορές συχνότερη στις γυναίκες από ό,τι στους άνδρες. Εκτιμάται ότι πάνω από δυόμισι εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πάσχουν από πολλαπλή σκλήρυνση.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρ Βιλίγια Γιοκουμπαΐτις του Τμήματος Νευροεπιστήμης του Πανεπιστημίου Μόνας της Μελβούρνης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό νευρολογίας «JAMA Neurology», ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 2.600 γυναίκες στην Τσεχία και στην Αυστραλία.

Διαπιστώθηκε ότι η αρχική διάγνωση της πολλαπλής σκλήρυνσης σε όσες είχαν μείνει έγκυες, γινόταν κατά μέσο όρο 3,3 χρόνια αργότερα, σε σχέση με όσες ποτέ δεν είχαν μείνει έγκυες, και 3,4 χρόνια αργότερα για όσες είχαν γεννήσει. Η γέννηση πολλών παιδιών δεν φαίνεται να παίζει περαιτέρω ρόλο.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η εγκυμοσύνη μπορεί να μειώσει την αφύσικη υπεραντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος, η οποία έχει ως συνέπεια την πρόκληση της πάθησης. «Προς το παρόν, δεν ξέρουμε ακριβώς με ποιό τρόπο η εγκυμοσύνη επιβραδύνει την εξέλιξη της πολλαπλής σκλήρυνσης, αλλά πιστεύουμε ότι έχει να κάνει με αλλαγές που γίνονται στο DNA της εγκύου γυναίκας», ανέφερε η Γιοκουμπαΐτις.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

salata-trofima
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΦΕΤ: Η επιστήμη κλειδί για λύσεις στην ασφάλεια των τροφίμων

Όλοι έχουν δικαίωμα σε ασφαλή, υγιεινά και οικονομικά τρόφιμα, χωρίς διακρίσεις, τονίζει ο ΕΦΕΤ για την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, προειδοποιώντας για κινδύνους μόλυνσης σε κάθε στάδιο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Κτίριο ΠΟΥ
ΔΙΕΘΝΗ

Επιβράδυνση στη μείωση παιδικής και εφηβικής θνησιμότητας παγκοσμίως

Η μείωση των θανάτων νεογνών, παιδιών και εφήβων έχει επιβραδυνθεί μετά το 2015, με 4,9 εκατ. θανάτους κάτω των πέντε ετών το 2024. Οι περισσότερες απώλειες καταγράφονται σε υποσαχάρια Αφρική και Νότια Ασία, κυρίως λόγω πρόωρου τοκετού.
Κουνούπι στο δέρμα
ΔΙΕΘΝΗ

Γαλλία: Κουνούπια συνδυάζουν εντομοαπωθητικό με τροφή

Μελέτη δείχνει πως τα κουνούπια μπορούν να μάθουν να συνδέουν τη μυρωδιά του DEET με το ενδεχόμενο φαγητού και να τσιμπούν πιο συχνά όσους το χρησιμοποιούν, χωρίς όμως να αμφισβητείται η αποτελεσματικότητά του.
Ιατρός στο νοσοκομείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ψυχική υγεία: Σχεδόν διπλασιάστηκαν οι διαταραχές παγκοσμίως

Σχεδόν διπλασιάστηκαν οι ψυχικές διαταραχές παγκοσμίως από το 1990, επηρεάζοντας 1,2 δισ. άτομα, σύμφωνα με μελέτη του IHME και του Παν. Κουίνσλαντ, ενώ σημαντική αύξηση παρατηρείται και στην Ελλάδα.