ΓΔ: 2056.86 -1.45% Τζίρος: 320.56 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Λογότυπο Volkswagen
Το λογότυπο της Volkswagen σε κεντρική πινακίδα, ενδεικτικό της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Απόφαση του δικαστηρίου της ΕΕ ανοίγει το δρόμο για νέες αγωγές κατά της Volkswagen

Βάσει της ετυμηγορίας του κορυφαίου δικαστηρίου της ΕΕ, η Volkswagen μπορεί να αντιμετωπίσει μαζικές προσφυγές από καταναλωτές σε όλες τις χώρες της Ένωσης.

Οι καταναλωτές στην ΕΕ θα πρέπει να μπορούν να καταθέτουν αγωγές κατά της Volkswagen στα εθνικά τους δικαστήρια, αν έχουν αγοράσει οχήματα με εγκατεστημένα λογισμικά που δείχνουν φαινομενικά μειωμένες εκπομπές, αποφάνθηκε σήμερα το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Βάσει της ετυμηγορίας του κορυφαίου δικαστηρίου της ΕΕ, η Volkswagen μπορεί να αντιμετωπίσει μαζικές προσφυγές από καταναλωτές σε όλες τις χώρες της Ένωσης.

Η υπόθεση έφθασε στο Δικαστήριο της ΕΕ αφού ένα αυστριακό δικαστήριο που χειριζόταν μια προσφυγή της αυστριακής ένωσης καταναλωτών VKI για λογαριασμό 574 ιδιοκτητών οχημάτων με παραποιημένο λογισμικό ζήτησε να εξακριβώσει αν έχει δικαιοδοσία στην υπόθεση.

Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανακοίνωσε πως βάσει της νομοθεσίας της ΕΕ οι προσφεύγοντες θα πρέπει κατ' αρχήν να καταθέτουν την αγωγή στον τόπο κατοικίας του εναγόμενου.

Ωστόσο σε περιπτώσεις που υπήρξε ζημία, υπάρχει επίσης η δυνατότητα να αναληφθεί δράση στον τόπο όπου συνέβη η ζημία.

Το Δικαστήριο της ΕΕ αποφάνθηκε πως η ζημιά συνέβη μόνο τη στιγμή που τα οχήματα αγοράσθηκαν, καθώς αποκτήθηκαν σε τιμή υψηλότερη της πραγματικής αξίας τους.

Η VKI ζητεί αποζημίωση για τη διαφορά ανάμεσα στην τιμή που πλήρωσαν οι καταναλωτές για τα οχήματα και στην αξία των «πειραγμένων» οχημάτων. Η Volkswagen δεν απάντησε άμεσα σε αίτημα για σχόλιο.

Η εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε το 2015 ότι χρησιμοποίησε παράνομο λογισμικό σε ντιζελοκίνητα οχήματά της για να εξαπατήσει τα αμερικανικά τεστ εκπομπών ρύπων, ένα σκάνδαλο που έλαβε την ονομασία dieselgate και κόστισε στη Volkswagen περισσότερα από 30 δισεκ. δολάρια σε επιδιορθώσεις των οχημάτων, πρόστιμα και προβλέψεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κτήριο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕ: Όχι στην άρση ασυλίας Σάλις και Μάγιαρ αποφάσισε το Ευρωκοινοβούλιο

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διατήρησε οριακά την ασυλία της Ιλάρια Σάλις, ευρωβουλευτού της αριστεράς που κατηγορείται για βιαιοπραγία. Η ίδια δήλωσε πως η ψήφος είναι νίκη για τη δημοκρατία και το αντιφασιστικό κίνημα.
Αλεξάνδρα Σδούκου ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σδούκου: Προτεραιότητά μας η Δικαιοσύνη και η διαφάνεια, όχι οι εντυπώσεις

Η εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ, τόνισε στην ERTnews πως η Ελλάδα θέλει οι ευρωπαϊκοί πόροι να αξιοποιούνται με διαφάνεια, ενώ χαρακτήρισε εποικοδομητική τη συνεργασία με την Ευρωπαία Εισαγγελέα.
Νίκος Ανδρουλάκης στο βήμα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ανδρουλάκης: Είναι ευρωπαϊκό να εμποδίζεται η Δικαιοσύνη να ερευνά υπουργούς;

Ο Νίκος Ανδρουλάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι εργαλειοποιεί τον νόμο περί ευθύνης υπουργών για να αποφεύγεται η διερεύνηση πολιτικών προσώπων, ζητώντας αναθεώρηση του άρθρου 86 και ενίσχυση της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης.
Λάουρα Κοβέσι
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κοβέσι: Χωρίς ασφαλή καταφύγια το οργανωμένο έγκλημα στην Ευρώπη

Η Ευρωπαία Εισαγγελέας Λάουρα Κοβέσι, σε συνέντευξη στον Πειραιά, τόνισε τη σημασία της έρευνας «Καλυψώ» για απάτες ΦΠΑ και δασμών, προειδοποιώντας ότι δεν υπάρχουν πια ασφαλή καταφύγια για τις εγκληματικές οργανώσεις.
Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στην Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρυσοχοΐδης: Στενή συνεργασία ΕΛ.ΑΣ με Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για το έγκλημα

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και η Λάουρα Κοβέσι συναντήθηκαν στην Αθήνα, ενισχύοντας τη συνεργασία Ελλάδας και Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας κατά του εγκλήματος.