ΓΔ: 2470.95 -0.07% Τζίρος: 278.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Μάρκο Ρούμπιο ομιλία

Ο Αμερικανός ΥΠΕΞ συναντά εμίρη Κουβέιτ και πάει στη σύνοδο του Κόλπου

Ο Μάρκο Ρούμπιο συναντά σήμερα τον εμίρη του Κουβέιτ, αφού διαβεβαίωσε τα ΗΑΕ για τη δέσμευση των ΗΠΑ στην ασφάλεια του Κόλπου. Η πρεσβεία των ΗΠΑ στο Κουβέιτ επαναλειτούργησε, με τον Ρούμπιο να τονίζει τη σημασία της συνεργασίας.

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο πραγματοποιεί σήμερα επίσημη συνάντηση με τον εμίρη του Κουβέιτ, έχοντας προηγουμένως διαβεβαιώσει τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για τη σταθερή δέσμευση της Ουάσιγκτον στην ασφάλεια των χωρών του Κόλπου.

Πριν από τη συνάντηση με τον εμίρη Μεσάαλ αλ Άχμαντ αλ Τζάμπερ αλ Σαμπάχ, ο Ρούμπιο παρέστη στην τελετή έπαρσης της σημαίας στην πρεσβεία των ΗΠΑ στο Κουβέιτ, η οποία επαναλειτουργεί μετά το ισραηλινό πλήγμα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου.

«Η αμερικανική σημαία (…) κυματίζει και πάλι υπερήφανη πάνω από την πόλη του Κουβέιτ. Το Κουβέιτ είναι αναπόσπαστος εταίρος για την ασφάλεια και τη σταθερότητα» της περιοχής, έγραψε στην πλατφόρμα Χ, προσθέτοντας ότι οι ΗΠΑ επιδιώκουν «να ενισχύσουν τη συνεργασία τους σε όλους τους τομείς».

Επαφές με ηγεσίες του Κόλπου

Ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας πραγματοποιεί περιοδεία σε συμμαχικές χώρες του Κόλπου, επιδιώκοντας να καθησυχάσει τις κυβερνήσεις τους σχετικά με το πρωτόκολλο συμφωνίας που υπέγραψε η Ουάσιγκτον με την Τεχεράνη. Στο Άμπου Ντάμπι συζήτησε με τον πρόεδρο των ΗΑΕ, Μοχάμεντ μπιν Ζαγιέντ, το μνημόνιο συνεννόησης που υπέγραψαν οι πρόεδροι των ΗΠΑ και του Ιράν.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπό του, Τόμι Πίγκοτ, στη συνάντηση τέθηκαν επίσης οι «προσπάθειες για τη διασφάλιση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ» και «η σημασία της ειρήνης και της σταθερότητας στην περιοχή».

Ο Ρούμπιο ευχαρίστησε τα Εμιράτα για την «απαράμιλλη υποστήριξή τους», εξήρε «το θάρρος και την ανθεκτικότητά τους απέναντι στις επιθέσεις του Ιράν» και επανέλαβε «τη δέσμευση των ΗΠΑ υπέρ της ασφάλειάς τους», όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος.

Επόμενοι σταθμοί της περιοδείας

Μετά το Κουβέιτ, ο Ρούμπιο θα επισκεφθεί το Μπαχρέιν, όπου θα συμμετάσχει στη σύνοδο των χωρών του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (CCG), η οποία είναι προγραμματισμένη για αύριο Πέμπτη.

Πρόκειται για την πρώτη περιοδεία υψηλόβαθμου Αμερικανού πολιτικού στη Μέση Ανατολή μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεννόησης με το Ιράν, γεγονός που της προσδίδει ιδιαίτερη διπλωματική βαρύτητα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μάρκο Ρούμπιο ομιλία
ΔΙΕΘΝΗ

Ο υπουργός Εξωτερικών ΗΠΑ Ρούμπιο ετοιμάζει περιοδεία στη Μέση Ανατολή

Ο Μάρκο Ρούμπιο σχεδιάζει επίσκεψη σε Κουβέιτ, ΗΑΕ και Μπαχρέιν την επόμενη εβδομάδα, όπου θα συμμετάσχει σε σύνοδο με τους ομολόγους του του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου. Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ δεν σχολίασε τις πληροφορίες.
Στενό του Ορμούζ πλοία
ΔΙΕΘΝΗ

Μπαχρέιν και ΗΑΕ: Ζητούν δράση ΟΗΕ για Ιράν - Το Ιράν θέλει άρση αποκλεισμού

Το Συμβούλιο Ασφαλείας συνεδρίασε κεκλεισμένων των θυρών μετά από αίτημα του Μπαχρέιν λόγω ιρανικών επιθέσεων κατά των ΗΑΕ στις 4 Μαΐου, που θεωρούνται απειλή για την περιφερειακή ασφάλεια. Υπήρξαν τραυματισμοί και φωτιά στη Φουτζέιρα.
Εκτόξευση πυραύλων
ΔΙΕΘΝΗ

Ιράν: Επίθεση των Φρουρών της Επανάστασης σε πετροχημικές μονάδες στον Κόλπο

Οι Φρουροί της Επανάστασης ανέλαβαν την ευθύνη για επιθέσεις σε πετροχημικά εργοστάσια σε ΗΑΕ, Κουβέιτ και Μπαχρέιν, προειδοποιώντας για εντατικοποίηση πλήγματων σε αμερικανικά οικονομικά συμφέροντα αν συνεχιστούν οι επιθέσεις στο Ιράν.
Εκτόξευση πυραύλου πεδίου
ΔΙΕΘΝΗ

Ιράν: Επίθεση σε κύριες βιομηχανικές εγκαταστάσεις στον Κόλπο

Το Ιράν ανέλαβε την ευθύνη για τις επιθέσεις σε μεγάλες βιομηχανίες αλουμινίου σε Μπαχρέιν και ΗΑΕ, κλιμακώνοντας την ένταση στη Μέση Ανατολή και εντείνοντας τις ανησυχίες για επιπτώσεις στον παγκόσμιο οικονομικό τομέα.
Καπνός Μεσανατολικό ξέσπασμα
ΔΙΕΘΝΗ

Μαροκινός αξιωματούχος των ΗΑΕ σκοτώθηκε σε ιρανική επίθεση στο Μπαχρέιν

Μαροκινός υπάλληλος του στρατού των ΗΑΕ σκοτώθηκε από ιρανική πυραυλική επίθεση στο Μπαχρέιν, ενώ πέντε ακόμη τραυματίστηκαν, σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας ΗΑΕ. Το Μπαχρέιν επιβεβαίωσε τον θάνατο στρατιωτικού των ΗΑΕ.