Ο καύσωνας στην Ελβετία έχει οδηγήσει τις αρχές της Γενεύης και τους κινηματογράφους της πόλης σε μια πρωτότυπη πρωτοβουλία: τη δωρεάν προβολή ταινιών για άτομα άνω των 65 ετών, προσφέροντάς τους μια ανάσα δροσιάς μέσα σε κλιματιζόμενες αίθουσες.
Ο 82χρονος Ντανιέλ Γκιγερόν ήταν ανάμεσα στους εκατοντάδες ηλικιωμένους που βρήκαν καταφύγιο στον κινηματογράφο Nord-Sud, απολαμβάνοντας τη δροσιά και την ψυχαγωγία, την ώρα που ο ήλιος «έψηνε» τους δρόμους της ελβετικής πόλης.
Σύμφωνα με τη μετεωρολογική υπηρεσία MeteoSuisse, οι θερμοκρασίες στη Γενεύη αναμένεται να φτάσουν έως και τους 36 βαθμούς Κελσίου μέσα στην εβδομάδα, καθιστώντας τον Ιούνιο έναν από τους θερμότερους που έχει ζήσει ποτέ η χώρα.
«Όσο περισσότερο αυξάνεται η ζέστη, τόσο περισσότερο ο κινηματογράφος μετατρέπεται σε ένα καταφύγιο», δήλωσε στο Reuters ο Λοράν Ντιτουά, διευθυντής τριών κινηματογράφων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Όπως ανέφερε, περίπου 650 άνθρωποι επωφελήθηκαν από την πρωτοβουλία ήδη από την Πέμπτη.
«Είναι φανταστικό διότι όχι μόνον μας επιτρέπει να βγούμε από το σπίτι και να πάμε στο σινεμά, αλλά και να είμαστε σε μια κλιματιζόμενη αίθουσα (…) και να περάσουμε καλά», σημείωσε ο Γκιγερόν, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την πρωτοβουλία.
Ο παρατεταμένος καύσωνας δοκιμάζει τη χώρα
Η MeteoSuisse επισημαίνει ότι οι θερμοκρασίες στις πεδινές περιοχές έχουν ήδη αγγίξει τους 35 βαθμούς Κελσίου, ενώ σε ορισμένες περιφέρειες ξεπερνούν τους 36. Ο μετεωρολόγος Έλι Κίρχνερ τόνισε ότι «αυτό υπογραμμίζει όντως την εξαιρετική φύση αυτού του καύσωνα, ο οποίος είναι (…) πολύ μεγάλης διάρκειας και αρκετά δριμύς».
Ο φετινός καύσωνας, όπως σημειώνουν οι ειδικοί, εμφανίστηκε νωρίτερα από το συνηθισμένο, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες στην Ελβετία καταγράφονται συνήθως από τα μέσα Ιουλίου έως τις αρχές Αυγούστου.