ΓΔ: 2472.77 -1.13% Τζίρος: 483.12 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
σημαία Ισραήλ

Ισραήλ: Ο Μπένετ λέει ότι έστειλαν λαθραία Starlink στο Ιράν για διαδηλωτές

Ο πρώην πρωθυπουργός Ισραήλ, Ναφτάλι Μπένετ, αποκάλυψε ότι το Ισραήλ λαθραία έστειλε δεκάδες χιλιάδες Starlink στο Ιράν για να βοηθήσει αντικυβερνητικούς, όμως η κυβέρνηση Νετανιάχου δεν συνέχισε το σχέδιο.

Ο Ναφτάλι Μπένετ, πρώην πρωθυπουργός του Ισραήλ, αποκάλυψε ότι η χώρα του είχε προχωρήσει στη λαθραία εισαγωγή δεκτών δορυφορικού ίντερνετ Starlink στο Ιράν, με στόχο την υποστήριξη αντικυβερνητικών διαδηλωτών. Όπως τόνισε, η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου δεν συνέχισε το συγκεκριμένο σχέδιο.

Μιλώντας στη Σύνοδο Κορυφής Διεθνούς Πολιτικής JNS στην Ιερουσαλήμ, ο Μπένετ, ο οποίος διετέλεσε πρωθυπουργός από το 2021 έως το 2022, ανέφερε ότι είχε ξεκινήσει μια «διαδικασία απόκτησης και λαθρεμπορίας στο Ιράν δεκάδων χιλιάδων δεκτών Starlink». 

Οι συσκευές αυτές, σύμφωνα με τον ίδιο, θα εξασφάλιζαν τη συνεχή πρόσβαση στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τους Ιρανούς διαδηλωτές.

Η Starlink, ιδιοκτησίας της SpaceX του Ίλον Μασκ, προσφέρει δορυφορικές συνδέσεις internet. 

Το Ιράν έχει κατηγορήσει επανειλημμένα το Ισραήλ και τις ΗΠΑ για λαθρεμπόριο τεχνολογικού εξοπλισμού με στόχο την αποσταθεροποίηση της χώρας. Αν και η Starlink δεν διαθέτει άδεια λειτουργίας στο Ιράν, ο Μασκ έχει δηλώσει ότι η υπηρεσία είναι ενεργή εκεί.

Στόχος η υποστήριξη των διαδηλωτών

Ο Μπένετ σημείωσε ότι οι δέκτες είχαν σχεδιαστεί για να επιτρέψουν στους διαδηλωτές να συντονιστούν και, εν τέλει, να ανατρέψουν την ιρανική κυβέρνηση. «Δυστυχώς, η σημερινή ανίκανη ισραηλινή κυβέρνηση σταμάτησε να το κάνει αυτό», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως «όταν η διαδήλωση συνέβη, αυτή η υποδομή δεν υπήρχε».

Το γραφείο του Νετανιάχου δεν σχολίασε τις δηλώσεις του Μπένετ, ενώ η SpaceX δεν ήταν διαθέσιμη για απάντηση. 

Οι ιρανικές αρχές συνηθίζουν να περιορίζουν την πρόσβαση στο διαδίκτυο σε περιόδους κοινωνικής αναταραχής, όπως κατά τη διάρκεια των πολύνεκρων διαδηλώσεων του Ιανουαρίου και του πολέμου των ΗΠΑ και του Ισραήλ κατά του Ιράν που ξεκίνησε στα τέλη Φεβρουαρίου.

Πολιτικές διαστάσεις και περιφερειακές συμμαχίες

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, αρκετοί Ιρανοί στράφηκαν στο Starlink για πρόσβαση στο διαδίκτυο κατά τις διακοπές σύνδεσης. 

Ο Μπένετ, ηγέτης δεξιού κόμματος και πολιτικός της αντιπολίτευσης που θα αναμετρηθεί με τον Νετανιάχου στις επερχόμενες εκλογές του Οκτωβρίου, υπογράμμισε την ανάγκη συνεργασίας των κρατών της Μέσης Ανατολής για την αντιμετώπιση της ιρανικής κυβέρνησης.

«Είναι ένα σάπιο, παλιό, αποκομμένο, ανίκανο καθεστώς και θα πέσει όπως έπεσε η Σοβιετική Ένωση», δήλωσε ο Μπένετ, αποσπώντας θερμό χειροκρότημα από το ακροατήριο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σημαία Ισραήλ
ΔΙΕΘΝΗ

Νετανιάχου: Έτοιμοι για όλα τα σενάρια, διαρκής επαφή με ΗΠΑ για Ιράν

Ο Νετανιάχου δήλωσε ότι το Ισραήλ είναι έτοιμο για κάθε πιθανό σενάριο, επισημαίνοντας τον πλήρη συντονισμό με τις ΗΠΑ και στόχο την απομάκρυνση εμπλουτισμένου ουρανίου και τη διάλυση των πυρηνικών δυνατοτήτων του Ιράν.
Μπενιαμίν Νετανιάχου ομιλία
ΔΙΕΘΝΗ

Νετανιάχου: Αβέβαιο ποιος κυβερνά το Ιράν – Δεν περνά ο εκβιασμός στο Χορμούζ

Ο Νετανιάχου δήλωσε πως οι ιρανικές απειλές να κλείσουν το Στενό του Χορμούζ θα αποτύχουν, ενώ εξέφρασε αβεβαιότητα για το ποιος κυβερνά το Ιράν σήμερα και έκανε λόγο για έντονες διαμάχες στους ηγετικούς κύκλους της Τεχεράνης.
Σημαίες Ισραήλ και Λιβάνου
ΔΙΕΘΝΗ

Νετανιάχου: Ισραήλ θα συντρίψει Ιράν και Χεζμπολάχ

Ο Μπενιαμίν Νετανιάχου τόνισε ότι το Ισραήλ κατατροπώνει το καθεστώς του Ιράν και τη Χεζμπολάχ, υπογραμμίζοντας ότι η Χεζμπολάχ νιώθει ήδη τη δύναμή τους και θα πληρώσει βαρύ τίμημα για τις ενέργειές της.
Διαδηλωτής στην Τεχεράνη
ΔΙΕΘΝΗ

Νετανιάχου: Οι Ιρανοί να ανατρέψουν το καθεστώς στην Τεχεράνη

Ο Νετανιάχου κάλεσε τους Ιρανούς να εκμεταλλευτούν την αμερικανοϊσραηλινή επίθεση στην Τεχεράνη και να εξεγερθούν ενάντια στο καθεστώς, ζητώντας να βγουν μαζικά στους δρόμους για να το ανατρέψουν.
Σημαία ΗΠΑ και Ιράν
ΔΙΕΘΝΗ

Νετανιάχου: «Έτοιμοι για όλα τα σενάρια» στη σύγκρουση Ιράν-ΗΠΑ

Ο Νετανιάχου τόνισε στη Βουλή ότι το Ισραήλ ζει δύσκολες μέρες λόγω της έντασης με Ιράν και ΗΠΑ. Επανέλαβε πως αν το Ιράν επιτεθεί, το Ισραήλ θα απαντήσει με ισχύ που δεν μπορούν να φανταστούν οι αγιατολάδες.