ΓΔ: 2112.46 0.57% Τζίρος: 393.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Στοκ νέα αυτοκίνητα
Φώτο: Shutterstock

Στο αυτοκίνητο στρέφονται πλέον οι Ευρωπαίοι για τις μετακινήσεις τους

Ο φόβος που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού έχει οδηγήσει τους πολίτες να αποφεύγουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με το μποτιλιάρισμα και την ατμοσφαιρική ρύπανση να επανέρχονται στην καθημερινότητα.

Το μποτιλιάρισμα σε ώρες αιχμής επέστρεψε όχι μόνο στις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, καθώς οι Ευρωπαίοι πολίτες επιλέγουν πλέον το αυτοκίνητο τους αντί για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για να πάνε στις δουλειές τους.

Η αυξημένη κίνηση των αυτοκινήτων και η αισθητή αύξηση της κατανάλωσης βενζίνης είχε ως συνέπεια την μικρή άνοδο της τιμής της. «Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν περισσότερα αυτοκίνητά τους επειδή φοβούνται να χρησιμοποιήσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες», επιβεβαιώνει μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος της Total, Πατρίκ Πουγιάν.

Το ίδιο συμβαίνει και σε πόλεις της Ασίας που οι αγορές άνοιξαν νωρίτερα από αυτές της Ευρώπης. Όμως εκεί οι άνθρωποι άρχισαν να χρησιμοποιούν και το τρένο. Στους δρόμους του Πεκίνου και της Σαγκάης η πρωινή κίνηση είναι πλέον υψηλότερη από τους μέσους όρους του 2019, ενώ η χρήση του μετρό παραμένει χαμηλότερη από την κανονική, σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg.

Μένοντας στα δεδομένα της Ευρώπης, στο Βερολίνο η χρήση δημόσιων συγκοινωνιών παραμένει 61% κάτω από τον μέσο όρο, ενώ ο αριθμός των ατόμων που οδηγούν το αυτοκίνητό τους έχει ανακάμψει και βρίσκεται μόλις 28% κάτω από τον μέσο όρο της προ- κορονοϊού εποχής, σύμφωνα με στοιχεία της Apple, η οποία διαχειρίζεται και παρακολουθεί τα δεδομένα των χαρτών της. Τα συγκεκριμένα δεδομένα της Apple για 27 πόλεις δείχνουν ότι οι οδηγοί επιλέγουν τα αυτοκίνητά τους σε σχέση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Στη Μαδρίτη, η οδήγηση είναι 68% κάτω από τα κανονικά επίπεδα, ενώ η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς παραμένει 87% κάτω από τον μέσο όρο.

Αξιοσημείωτο είναι ότι μαζί με τα αυτοκίνητα αναμένεται να επιστρέψει σύντομα και η ατμοσφαιρική ρύπανση, η οποία τους τελευταίους μήνες μειώθηκε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις. Σε αυτή την περίοδο, όπου όλοι έχουν μεγάλο δείκτη ανασφάλειας, αναλυτές κάνουν λόγο ότι τα ηλεκτρικά οχήματα, που θα βοηθήσουν στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, είναι πιθανό να παραμείνουν στο περιθώριο, καθώς η εύθραυστη οικονομία δεν βοηθά τις πωλήσεις τους. Σημαντικό ρόλο για την απροθυμία αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παίζει η φθηνή βενζίνη και η αυξημένη τιμή των ηλεκτρικών που παρά τις όποιες βελτιώσεις έχουν γίνει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, εξακολουθούν να έχουν υψηλή τιμή κτήσης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτοκινητοβιομηχανία γραμμή παραγωγής
ΔΙΕΘΝΗ

Αντιδράσεις για την αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης ΙΧ με βενζίνη το 2035

Η αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το 2035 από την ΕΕ προκάλεσε αντιδράσεις: αυτοκινητοβιομηχανίες και σύνδεσμοι μιλούν για ευελιξία, με άλλους να βλέπουν ρίσκο για την ανταγωνιστικότητα.
Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σειρά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον ΒΟΑΚ Χανίων λόγω έργων έως το 2026

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εφαρμόζονται στον ΒΟΑΚ Χανίων, από τον κόμβο Μουρνιών έως Βαμβακόπουλο, λόγω εργασιών. Οι αλλαγές θα ισχύουν έως τις 3 Απριλίου 2026. Οι οδηγοί καλούνται να είναι προσεκτικοί.
Γερμανική Αστυνομία νύχτα
ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανία: Πέντε συλλήψεις για σχέδιο επίθεσης σε χριστουγεννιάτικη αγορά

Στη Βαυαρία συνελήφθησαν πέντε άνδρες για σχεδιαζόμενη επίθεση με όχημα σε χριστουγεννιάτικη αγορά. Οι ύποπτοι, αιγυπτιακής, μαροκινής και συριακής καταγωγής, φέρεται να είχαν ισλαμιστικά κίνητρα.
Audi A6 Λιμουζίνα
ΔΙΕΘΝΗ

Η UST αποκτά την Italdesign σε συνεργασία με την Audi για νέα οχήματα

Η Audi και η UST προχωρούν σε στρατηγική συνεργασία, με την UST να αποκτά πλειοψηφικό πακέτο της Italdesign. Η Lamborghini διατηρεί μερίδιο, ενώ η συμφωνία ενισχύει τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τον παγκόσμιο σχεδιασμό οχημάτων.
Λογότυπο AVAX σε εργοτάξιο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒΑΞ: Σε κυκλοφορία τα τελευταία 10 χλμ. και ολοκληρώνεται η Πατρών–Πύργου

Με την παράδοση των τελευταίων 10 χλμ. από την ΑΒΑΞ, ο άξονας Πάτρα–Πύργος ολοκληρώνεται πλήρως, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα της Δυτικής Ελλάδας με έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.