Το Ιταλικό Ελεγκτικό Συνέδριο αποφάσισε να μην επικυρώσει το σχέδιο για την κατασκευή γέφυρας που θα συνδέει την ηπειρωτική Ιταλία με την Καλαβρία. Η απόφαση αυτή έρχεται παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι είχε εγκρίνει το έργο τον Αύγουστο.
Η πρωθυπουργός της Ιταλίας χαρακτήρισε την απόφαση ως «πολλοστή εισβολή της δικαστικής εξουσίας σε επιλογές της κυβέρνησης και του κοινοβουλίου». Ο Ματέο Σαλβίνι, υπουργός Μεταφορών και γραμματέας της Λέγκα, υποστήριξε πως πρόκειται για «πολιτική επιλογή που ζημιώνει σοβαρά τη χώρα».
Σύμφωνα με την ιταλική νομοθεσία, η κυβέρνηση διατηρεί το δικαίωμα να χαρακτηρίσει το έργο ως ζωτικής εθνικής σημασίας, παρακάμπτοντας έτσι τη στάση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και δίνοντας το τελικό «πράσινο φως» για την κατασκευή της γέφυρας.
Ο ιταλικός Τύπος επισημαίνει πως βασικά σημεία που οδήγησαν στην αρνητική απόφαση αφορούν τον σεβασμό των αντισεισμικών και ευρωπαϊκών κανονισμών, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και την αύξηση του προβλεπόμενου κόστους κατά πάνω από 50% σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις.
Το κόστος για την κατασκευή της γέφυρας του στενού της Μεσσίνας εκτιμάται στα 13,5 δισ. ευρώ. Το συνολικό μήκος της θα φτάνει τα 3.666 μέτρα, ενώ καθημερινά αναμένεται να τη διασχίζουν 140.000 οχήματα και πάνω από 200 τρένα. Η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται εντός του 2032.