Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen, Όλιβερ Μπλούμε, ο οποίος εκτός από την ίδια τη Volkswagen κατέχει τις μάρκες Audi και Porsche, δήλωσε στην γερμανική εβδομαδιαία εφημερίδα Bild am Sonntag ότι η εταιρεία διαθέτει αυτή τη στιγμή αρκετά τσιπ για τα αυτοκίνητά της.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Μπλούμε, η απαγόρευση εξαγωγών τελικών προϊόντων από την κινεζική εταιρεία κατασκευής τσιπ Nexperia έχει προκαλέσει ένταση μεταξύ των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες αγωνίζονται να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα εξαρτήματα.
«Η τρέχουσα κρίση των τσιπ δείχνει πόσο εύθραυστος είναι ο κόσμος μας. Σε αντίθεση με την προηγούμενη κρίση ημιαγωγών, αυτή επηρεάζει πολύ απλά τσιπ που χρησιμοποιούνται σε διάφορες βιομηχανίες, ειδικά στην αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Μπλούμε, όπως ανέφερε επίσης το Reuters.
«Βραχυπρόθεσμα, είμαστε ασφαλείς εντός του ομίλου Volkswagen. Αλλά χρειάζεται μια γρήγορη πολιτική λύση», πρόσθεσε.
Η Κίνα επέβαλε απαγόρευση εξαγωγής τελικών προϊόντων από την Nexperia, αφότου η Ολλανδία ανέλαβε τον έλεγχο της εταιρείας . Η κινεζική ιδιοκτήτρια εταιρεία της, Wingtech, χαρακτηρίστηκε από τις Ηνωμένες Πολιτείες ως πιθανός κίνδυνος για την εθνική ασφάλεια.
Η κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Πεκίνου και Χάγης θα μπορούσε να επιδεινώσει τις δυσκολίες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία ήδη αντιμετωπίζει δασμούς από τις ΗΠΑ και κινεζικούς περιορισμούς στις εξαγωγές σπάνιων γαιών.
Ο Μπλουμ, ο οποίος είναι επίσης προσωρινά επικεφαλής της Porsche AG, περιέγραψε την κατάσταση στην εταιρεία ως «τεράστια κρίση» λόγω της μείωσης των πωλήσεων στην Κίνα και των δασμών εισαγωγής στις ΗΠΑ.
Η Porsche ανακοίνωσε λειτουργικές ζημίες σχεδόν 1 δισεκατομμυρίου ευρώ (1,2 δισεκατομμύρια δολάρια) για το τρίτο τρίμηνο την περασμένη Παρασκευή . Ο Μπλούμε δήλωσε ότι ο κατασκευαστής πολυτελών σπορ αυτοκινήτων αναμένει μια «σαφή θετική τάση» από το 2026 και μετά.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο Μπλούμε θα παρέδιδε την ηγεσία στον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της McLaren Automotive, Μίκαελ Λέιτερς , στις αρχές του 2026, μετά από κριτική επενδυτών ότι η διαχείριση δύο εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων ήταν υπερβολικά επαχθής.
«Ο Λέιτερς ήταν στη λίστα των διαδόχων μου», είπε, προσθέτοντας ότι ήταν «επαγγελματίας στον τομέα των σπορ αυτοκινήτων» και θα ήταν «ένας καλός ηγέτης για την Porsche».