ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Συνέδριο με πάνελ ομιλητών
Ομιλητές σε ακαδημαϊκό συνέδριο συμμετέχουν σε συζήτηση πάνελ σε συνεδριακό χώρο.

Ακαδημαϊκή ελευθερία στην εποχή Τραμπ – Συζήτηση στο Democracy Forum

Στο Athens Democracy Forum συζητήθηκε πώς επηρεάζεται η ακαδημαϊκή ελευθερία στην εποχή της διακυβέρνησης Τραμπ, με έμφαση στις προκλήσεις και τις νέες ισορροπίες στα αμερικανικά πανεπιστήμια.

Η ακαδημαϊκή ελευθερία και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα πανεπιστήμια στις Ηνωμένες Πολιτείες και διεθνώς βρέθηκαν στο επίκεντρο συζήτησης στο Athens Democracy Forum 2025. Το συμπόσιο με τίτλο "Silencing the Academy: Global Patterns of Suppression and the Fight Back" πραγματοποιήθηκε μεταξύ 30 Σεπτεμβρίου και 3 Οκτωβρίου 2025, υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κωνσταντίνου Αν. Τασούλα, και διοργανώθηκε από το Democracy & Culture Foundation σε συνεργασία με τους The New York Times.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι συμμετέχοντες ανέδειξαν το δίλημμα που αντιμετωπίζουν τα πανεπιστήμια απέναντι στην επιθετική στάση της διοίκησης Τραμπ, καθώς και τη σημασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας ως θεμελιώδους στοιχείου της δημοκρατίας.

Ο Battinto L. Batts, Jr., κοσμήτορας της Σχολής Δημοσιογραφίας Walter Cronkite του Arizona State University, επισήμανε τη σημασία της προσβασιμότητας στην εκπαίδευση. Υπογράμμισε την ανάγκη για λογοδοσία και αποτελεσματική επικοινωνία των ερευνητικών αποτελεσμάτων με την κοινωνία. Παράλληλα, τόνισε ότι η κρίση αποτελεί ευκαιρία για να αναδειχθεί ο ρόλος της δημοσιογραφίας στην υπεράσπιση των δημοκρατικών αξιών.

Η Elizabeth Magill, Καθηγήτρια Νομικής στο Penn Carey Law School, αναφέρθηκε στις πρόσφατες αντιπαραθέσεις στις ΗΠΑ σχετικά με τις διαδηλώσεις υπέρ της Γάζας και τη συζήτηση για τα "woke universities". Επεσήμανε ότι η διοίκηση Τραμπ διαθέτει σημαντικά εργαλεία επιρροής στα πανεπιστήμια και κάλεσε για ενίσχυση της ανεξαρτησίας τους. Τόνισε επίσης την ανάγκη στρατηγικής που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τόσο των πανεπιστημίων όσο και των φοιτητών.

Ο Jamie Merisotis, Πρόεδρος και CEO του Lumina Foundation, χαρακτήρισε αρνητική την ιδέα ελέγχου ανεξάρτητων θεσμών όπως η ανώτατη εκπαίδευση. Υπογράμμισε ότι τα πανεπιστήμια λειτουργούν ως "ομπρέλα στην καταιγίδα αντιδημοκρατικών δυνάμεων" και προειδοποίησε για τις επιπτώσεις στη χρηματοδότηση της έρευνας και την καινοτομία. Τόνισε ότι οι αξίες είναι καθοριστικές για την εκπαίδευση και την προετοιμασία των πολιτών.

Τη συζήτηση συντόνισε η Jyoti Thottam, Senior Editor στους New York Times.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα του Athens Democracy Forum 2025 είναι διαθέσιμες στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.athensdemocracyforum.com/program/2025-agenda/

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διοίκηση πάνελ καινοτομίας
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΔΙΠΑΕ: Η ΤΝ δεν αντικαθιστά την εκπαίδευση – Τι πρέπει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί

Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αντικαθιστά την εκπαίδευση, αλλά αναδεικνύει νέες προκλήσεις, απαιτώντας πολιτικές που ενισχύουν δεξιότητες όπως ο γραμματισμός και η ανθεκτικότητα, όπως τόνισαν ομιλητές στο διεθνές συνέδριο του ΔΙΠΑΕ.
Πανόραμα της Βιέννης
ΔΙΕΘΝΗ

Αυστρία: Απαγόρευση ισλαμικής μαντίλας σε μαθήτριες κάτω των 14

Η αυστριακή Βουλή ενέκρινε την απαγόρευση της ισλαμικής μαντίλας για κορίτσια κάτω των 14, με στόχο την προστασία τους, ωστόσο επικριτές την χαρακτηρίζουν διακριτική και αντισυνταγματική. Οι Πράσινοι καταψήφισαν το μέτρο.
ομάδα επιχειρηματιών σε εσωτερικό χώρο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΝΟΗΣΙΣ: Άνοδος 39%, εξόφληση 4,8 εκατ. και θετικά ίδια κεφάλαια το 2025

Το ΝΟΗΣΙΣ πέτυχε οικονομική εξυγίανση με +39% έσοδα, εξόφληση 4,8 εκατ., μείωση υποχρεώσεων σε 405 χιλ., θετικά ίδια κεφάλαια και πόρους 2,28 εκατ., ενισχύοντας θεσμική θωράκιση, εκπαίδευση και ψηφιακή αναβάθμιση.
Μαθητής πανελλήνιες εξετάσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανακοινώθηκαν οι νέοι συντελεστές ελάχιστης βάσης για τις Πανελλαδικές 2026

Το υπουργείο Παιδείας όρισε τους συντελεστές ελάχιστης βάσης για τις Πανελλαδικές 2026, που ισχύουν για όλες τις σχολές, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες, μετά από εισηγήσεις των πανεπιστημίων.
άδεια σχολική αίθουσα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ενισχύονται τα Πειραματικά: 13 νέες μονάδες έως το 2027 με απόφαση Ζαχαράκη

Το υπουργείο Παιδείας επεκτείνει το δίκτυο Πειραματικών Σχολείων σε 133 μονάδες έως το 2027, ενισχύοντας την εκπαιδευτική καινοτομία, τη διασύνδεση σχολείων και νέες διδακτικές προσεγγίσεις με ενιαία εποπτεία.