Η κινεζική Alibaba ανεβάζει ταχύτητα στον παγκόσμιο «πόλεμο» του ηλεκτρονικού εμπορίου, επιχειρώντας να δελεάσει μεγάλα brands που βρίσκονται σήμερα δραστηριοποιούνται μέσω Amazon, με στόχο να διευρύνει περαιτέρω το απότυπωμά της ακόμα και στην... έδρα του αμερικανικού κολοσσού, τις ΗΠΑ.
Ο κινεζικός κολοσσός υπόσχεται χαμηλότερα κόστη αποστολής και μικρότερη προμήθεια επί των πωλήσεων, διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο σε αγορές-κλειδιά όπως η Ευρώπη και η Λατινική Αμερική. Παράλληλα, αξιοποιεί το τεράστιο δίκτυο συνεργατών του στην Κίνα μέσω του T-Mall, προχωρώντας σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων και στρατηγική που συνδυάζει επιδοτήσεις, τεχνολογική καινοτομία και επιθετική διεθνή πολιτική.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, η κίνηση της κινεζικής πλατφόρμας έρχεται σε μια γεωπολιτικά τεταμένη συγκυρία, καθώς ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει στοχοποιήσει Κινέζους λιανοπωλητές αυξάνοντας τους δασμούς στα μικρά δέματα από την Κίνα. Κατά συνέπεια, η Temu αποφάσισε να προσφέρει μεγάλες εκπτώσεις για να παραμείνει ανταγωνιστική στις ΗΠΑ.
Η AliExpress, το διαδικτυακό λιανικό κανάλι της Alibaba, επιχειρεί να προσελκύσει περισσότερα μεγάλα brands υποσχόμενη χαμηλότερα έξοδα αποστολής και προσφέροντας μικρότερο ποσοστό επί των πωλήσεων σε σχέση με την Amazon, σ' ένα πολύ πιο οικονομικό πακέτο στους συνεργαζόμενους εμπόρους.
Ελπίδα, να προσελκύσει περισσότερους πελάτες και να ενισχύσει τις πωλήσεις σε βασικές αγορές όπως η Ευρώπη και η Λατινική Αμερική, ενώ η κινεζική πλατφόρμα, θα αντλήσει επίσης από τη μεγάλη δεξαμενή εμπορικών σημάτων που ήδη βρίσκονται στην εγχώρια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της Alibaba, T-Mall.
Η AliExpress ήδη φιλοξενεί μερικά από τα μεγαλύτερα κινεζικά brands, συμπεριλαμβανομένου του προμηθευτή smartphone Xiaomi και του κατασκευαστή λούτρινων παιχνιδιών με το εμπορικό σήμα Labubu, Pop Mart International Group Ltd.
Η Alibaba προσπάθησε για πρώτη φορά να εισέλθει στην αγορά των ΗΠΑ περίπου πριν από μια δεκαετία, αλλά η προσπάθεια δεν είχε αποτέλεσμα και η εταιρεία πούλησε σύντομα την αμερικανική πλατφόρμα της σε ανταγωνιστή. Ωστόσο, η σταθερή ανάπτυξη της διεθνούς μονάδας της και η επιτυχία των Temu της PDD Holdings Inc. και Shein Group Ltd. μπορεί να ενθαρρύνουν την κινεζική εταιρεία να διερευνήσει τρόπους για να διευρύνει το αποτύπωμά της σε αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, όπου η AliExpress λειτουργεί εδώ και χρόνια χωρίς να έχει καταφέρει να σημειώσει σημαντική πρόοδο έναντι της Amazon.
Πέρα από την AliExpress, η διεθνής παρουσία του κινεζικού ηγέτη στο ηλεκτρονικό εμπόριο περιορίζεται σε επιχειρήσεις με περιφερειακό χαρακτήρα, όπως η Lazada στη Νοτιοανατολική Ασία και η Trendyol στην Τουρκία.
Αν και η Alibaba δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι η ανάπτυξη τεχνητής γενικής νοημοσύνης αποτελεί πλέον τον πρωταρχικό της στόχο, το ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει η βασική της δραστηριότητα. Η δραστηριότητα αυτή είναι τόσο ζωτικής σημασίας που ο ιδρυτής της, Τζακ Μα, διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην απόφαση της εταιρείας με έδρα το Χανγκζού να δαπανήσει έως και 50 δισ. γιουάν (7 δισ. δολάρια) σε επιδοτήσεις για να αντιμετωπίσει την ανταγωνίστρια JD.com Inc.
Η διεθνής μονάδα ηλεκτρονικού εμπορίου της Alibaba κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά 19% και μείωση ζημιών το τελευταίο τρίμηνο, ωστόσο δεν έχει ακόμη καταφέρει να περάσει σε κερδοφορία.