ΓΔ: 2022.06 -0.51% Τζίρος: 118.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:45:36
BYD-Sealion7
Φωτο: BYD Sealion7

BYD: Μειώνει 16% τον στόχο πωλήσεων για το 2025

Η BYD υποχώρησε στο χρηματιστήριο μετά τη μείωση του στόχου πωλήσεων για το 2025 στα 4,6 εκατ. οχήματα, εν μέσω σκληρού ανταγωνισμού και πτώσης κερδών κατά 30%.

Οι μετοχές της BYD υποχώρησαν πάνω από 2% στα χρηματιστήρια του Σενζέν και του Χονγκ Κονγκ, έπειτα από δημοσίευμα του Reuters που αποκάλυψε ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων μείωσε τον ετήσιο στόχο πωλήσεων για το 2025 κατά τουλάχιστον 16%. 

Η εξέλιξη ενίσχυσε τις ανησυχίες ότι η πολυετής πορεία ραγδαίας ανάπτυξης φτάνει πλέον σε κομβικό σημείο επιβράδυνσης.

Σύμφωνα με το Reuters, η εταιρεία πλέον στοχεύει σε 4,6 εκατ. πωλήσεις οχημάτων, έναντι του αρχικού στόχου των 5,5 εκατ., που είχε ανακοινωθεί τον Μάρτιο. 

Η πρόβλεψη αυτή έχει ήδη κοινοποιηθεί εσωτερικά και σε επιλεγμένους προμηθευτές για σκοπούς επιχειρηματικού σχεδιασμού. Όπως αναφέρουν άνθρωποι με γνώση της κατάστασης, «ο αρχικός στόχος είχε ήδη αναθεωρηθεί αρκετές φορές προς τα κάτω τους τελευταίους μήνες».

Η αναθεώρηση συμπίπτει με τα απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Η BYD ανακοίνωσε πτώση καθαρών κερδών κατά 30% στο τελευταίο τρίμηνο, καταγράφοντας την πρώτη αρνητική μεταβολή έπειτα από περισσότερα από τρία χρόνια.

Παράλληλα, η παραγωγή σημείωσε μείωση για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Αύγουστο – η πρώτη φορά από το 2020 που η εταιρεία καταγράφει διαδοχική κάμψη. Ο όγκος παραγωγής υποχώρησε κατά 3,78% σε ετήσια βάση, στα 353.090 οχήματα, ενώ οι εγχώριες πωλήσεις, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% του συνόλου, μειώθηκαν κατά 14,3% τον Αύγουστο.

Η BYD, βασικός ανταγωνιστής της αμερικανικής Tesla (NASDAQ:TSLA), βρίσκεται αντιμέτωπη με ολοένα σκληρότερο ανταγωνισμό στην κινεζική αγορά, από κατασκευαστές όπως οι Geely Auto και Leapmotor. 

Χαρακτηριστικό είναι ότι οι πωλήσεις των οικονομικών μοντέλων της BYD, με τιμή κάτω από 150.000 γιουάν (~21.000 δολάρια), υποχώρησαν κατά 9,6% τον Ιούλιο, ενώ την ίδια περίοδο οι πωλήσεις της Geely στην ίδια κατηγορία εκτοξεύθηκαν κατά 90%.

Στελέχη της Geely ανακοίνωσαν μάλιστα ότι αυξάνουν τον στόχο τους για το 2025 στα 3 εκατ. οχήματα, από 2,71 εκατ. προηγουμένως. Όπως δήλωσε στέλεχος της εταιρείας: «Η αγορά κινείται ταχύτατα και η στρατηγική μας αντανακλά την εμπιστοσύνη μας στην ικανότητα διεύρυνσης του μεριδίου μας».

Μέσα σε αυτό το σκηνικό, η BYD προχώρησε σε περιορισμό της παραγωγικής της δυναμικότητας. Σύμφωνα με πηγές, τουλάχιστον τέσσερα εργοστάσια έχουν μειώσει τη δραστηριότητά τους, με ακυρώσεις νυχτερινών βαρδιών και «πάγωμα» νέων γραμμών παραγωγής. Ο λόγος, σύμφωνα με αναλυτές, είναι η συσσώρευση αποθεμάτων και η αδυναμία επίτευξης των αρχικών στόχων πωλήσεων.

Όπως σχολίασε αναλυτής της αγοράς στο Straits Times: «Ο πολυετής πόλεμος τιμών στην Κίνα έχει φτάσει σε σημείο που καμία εταιρεία δεν μένει ανεπηρέαστη. Ακόμα και η BYD, με το ισχυρό χαρτοφυλάκιο μοντέλων της, αναγκάζεται να προσαρμόσει την παραγωγή της».

Την ίδια ώρα, η BYD επιχειρεί να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα, στοχεύοντας σε διπλασιασμό των εξαγωγικών πωλήσεων. 

Ήδη ενισχύει την παρουσία της σε Ηνωμένο Βασίλειο, Λατινική Αμερική και Νοτιοανατολική Ασία, ενώ σχεδιάζει την έναρξη παραγωγής στο Βιετνάμ από το 2026.

Όπως ανέφερε στέλεχος της εταιρείας σε αναλυτές: «Η διεθνοποίηση παραμένει στρατηγική μας προτεραιότητα. Βλέπουμε αυξανόμενη ζήτηση για τα ηλεκτρικά μας μοντέλα σε πολλές αγορές εκτός Κίνας και επενδύουμε για να την καλύψουμε».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Pitsilis, AADE
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φοροκυνηγητό αυτοκινήτων για απλήρωτα τέλη, ασφάλιση και ΚΤΕΟ

Οι προθεσμίες που ορίζει η εγκύκλιος του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή για να αποσταλούν τα «ραβασάκια» στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν έχουν καταβάλει τέλη κυκλοφορίας, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και είναι ανασφάλιστα.