Η Tesla έρχεται αντιμέτωπη με μια συλλογική αγωγή από οδηγούς στην Καλιφόρνια, οι οποίοι κατηγορούν τον Έλον Μασκ για παραπλανητικούς ισχυρισμούς σχετικά με τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρείας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η αγωγή επικεντρώνεται στην περίοδο των τελευταίων οκτώ ετών, κατά την οποία η Tesla φέρεται να προβάλει εσφαλμένες διαβεβαιώσεις για το τεχνολογικό επίπεδο των οχημάτων της.
Με το άνοιγμα της αγοράς την Τρίτη, η μετοχή της Tesla σημείωσε πτώση κατά 0,8%, γεγονός που αποδίδεται εν μέρει στην είδηση της αγωγής.
Όπως ανακοίνωσε η περιφερειακή δικαστής των ΗΠΑ, Ρίτα Λιν, το βασικό ζήτημα αφορά το κατά πόσο η Tesla δεν διέθετε επαρκείς αισθητήρες ώστε να επιτύχει υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση.
Επιπλέον, σύμφωνα με την απόφαση, η αποτυχία της Tesla να επιδείξει αυτόνομη μετακίνηση σε μεγάλες αποστάσεις με οποιοδήποτε από τα μοντέλα της, αιτιολογεί τη συλλογική προσφυγή από δύο ομάδες καταναλωτών που είχαν αγοράσει το πακέτο Full Self-Driving.
Η απόφαση της Δευτέρας, που εκδόθηκε από δικαστήριο του Σαν Φρανσίσκο, διαπιστώνει ότι χιλιάδες καταναλωτές, πιθανότατα διαβάζοντας σχετικούς ισχυρισμούς στην ενότητα «Αυτόματος πιλότος» του επίσημου ιστότοπου της Tesla από τον Οκτώβριο του 2016 έως και τον Αύγουστο του 2024, πιθανόν πείσθηκαν πως τα αυτοκίνητα της εταιρείας διαθέτουν το απαραίτητο hardware για πλήρη αυτονομία.
Επιπρόσθετα, η Tesla είχε παρόμοιους ισχυρισμούς τόσο σε αναρτήσεις ιστολογίου, ενημερωτικά δελτία, όσο και σε οικονομικές ανακοινώσεις τριμήνου, με τον ίδιο τον Musk να επιβεβαιώνει τις θέσεις της εταιρείας σε συνέντευξη Τύπου το 2016, όπως σημειώνει το Reuters.
Όπως υπογράμμισε η δικαστής Λιν, παρότι μεμονωμένα αυτά τα επικοινωνιακά μέσα ίσως δεν θεωρούνται αρκετά για να διαμορφώσουν την εικόνα ενός παραδοσιακού αυτοκινητοβιομηχανίας, η ιδιαίτερη διαφημιστική στρατηγική της Tesla δικαιολογεί μία διαφορετική αντιμετώπιση.
Η εταιρεία στηρίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στη διαδικτυακή ενημέρωση και απουσιάζει από τη μαζική διαφήμιση ή το δίκτυο αντιπροσώπων, στοιχείο που οδηγεί στη λογική υπόθεση πως όσοι ενδιαφέρονταν για την τεχνολογία πλήρους αυτόνομης οδήγησης κατευθύνθηκαν στον επίσημο ιστότοπο για πληροφορίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι νομικοί εκπρόσωποι της Tesla δεν απάντησαν άμεσα στα ερωτήματα για σχολιασμό σχετικά με την υπόθεση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ομαδικές αγωγές μπορούν να προσφέρουν στους ενάγοντες τη δυνατότητα για μεγαλύτερες αποζημιώσεις με πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με την ατομική προσφυγή στη Δικαιοσύνη.
Παράλληλα, η λειτουργικότητα του λογισμικού πλήρους αυτόνομης οδήγησης της Tesla βρίσκεται στο μικροσκόπιο των ομοσπονδιακών αρχών όσον αφορά στην ασφάλεια. Το συγκεκριμένο λογισμικό άλλωστε αποτελεί τη βάση για το ρομποτικό ταξί της εταιρείας, μια υπηρεσία που αποτελεί και στρατηγικό πυρήνα της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης της Tesla.