Είναι γνωστό ότι η Tesla δεν...τα πάει τόσο καλά τελευταία, με την μετοχή της εταιρείας να υποχωρεί έως και 5,3% στη μετασυνεδριακή συνεδρίαση της Τετάρτης, καθώς τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου απογοήτευσαν τους αναλυτές.
Ο Έλον Μασκ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την πορεία της Tesla, προειδοποιώντας για «δύσκολα τρίμηνα» που έρχονται, έπειτα από ένα από τα χειρότερα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας την τελευταία δεκαετία.
Χαρακτήρισε τη φετινή και την επόμενη χρονιά ως περίοδο «μετάβασης», ενόψει της σταδιακής απώλειας φορολογικών κινήτρων στις ΗΠΑ και της καθυστέρησης στην υλοποίηση της αυτόνομης οδήγησης σε ευρεία κλίμακα.
«Αναμένω πως η Tesla θα είναι εξαιρετικά ελκυστική οικονομικά μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους», τόνισε.
Ωστόσο, επεσήμανε ότι η στροφή σε νέες τεχνολογίες, όπως η ρομποτική και η πλήρως αυτόνομη οδήγηση, θα συνοδευτεί από «παιδικές ασθένειες» και πιθανά τεχνικά προβλήματα.
Η Tesla ανακοίνωσε προσαρμοσμένα κέρδη ύψους 40 σεντς ανά μετοχή, κάτω από τις ήδη μειωμένες εκτιμήσεις της Wall Street, ενώ τα έσοδα μειώθηκαν κατά 12%, στα 22,5 δισ. δολάρια, η μεγαλύτερη πτώση εδώ και πάνω από δέκα χρόνια.
Οι παραδόσεις οχημάτων και οι μέσες τιμές πώλησης κατέγραψαν σημαντική κάμψη, ενώ οι πωλήσεις από τις μονάδες ενέργειας και αποθήκευσης μειώθηκαν επίσης.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει αυξανόμενες πιέσεις στον κλασικό τομέα κατασκευής οχημάτων, λόγω έντονου ανταγωνισμού και της αρνητικής επίδρασης που έχουν οι πολιτικές τοποθετήσεις του Μασκ στην εικόνα της μάρκας.
Οι επενδυτές εξακολουθούν να εστιάζουν στην προοπτική τεχνολογικών επενδύσεων, όμως η απουσία βραχυπρόθεσμων θετικών εξελίξεων εντείνει τις ανησυχίες.
Ενδεικτικά, οι εισπράξεις από πωλήσεις ρύπων (regulatory credits) κατέγραψαν πτώση 26%, στα 439 εκατ. δολάρια.
Η μείωση αυτή θεωρείται προπομπός για περαιτέρω υποχώρηση, καθώς η κυβέρνηση Τραμπ καταργεί τα πρόστιμα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν πληρούν τα όρια κατανάλωσης.
Στο θετικό σκέλος, η Tesla επιβεβαίωσε ότι ξεκίνησε την κατασκευή του νέου, πιο οικονομικού της μοντέλου, που θα βασίζεται σχεδιαστικά στο Model Y. Το νέο όχημα θεωρείται κρίσιμο για την ανάκαμψη των πωλήσεων.
Παράλληλα, συνεχίζεται η ανάπτυξη του robotaxi, της αυτόνομης υπηρεσίας μεταφοράς που ήδη λειτουργεί πιλοτικά στο Όστιν. Η διοίκηση εκτιμά πως έως τα τέλη του 2025, η υπηρεσία θα μπορούσε να καλύπτει «το 50% του πληθυσμού των ΗΠΑ», υπό την προϋπόθεση έγκρισης από τις τοπικές ρυθμιστικές αρχές.
Ωστόσο, οι επενδυτές εξέφρασαν απογοήτευση για την έλλειψη σαφών στοιχείων και χρονοδιαγραμμάτων αναφορικά με την επέκταση του robotaxi.
Όπως σχολίασε ο Gene Munster της Deepwater Asset Management, «όλοι περίμεναν περισσότερα συγκεκριμένα βήματα για την αυτονομία, αλλά δεν τα άκουσαν».
Ο Μασκ επανέλαβε την επιθυμία του να αυξήσει το ποσοστό ελέγχου του στην Tesla, προκειμένου να εξασφαλίσει ότι θα διατηρήσει την κατεύθυνση της εταιρείας.
«Θέλω να έχω αρκετό έλεγχο ώστε να διασφαλίσω την καλή πορεία της εταιρείας, αλλά όχι τόσο ώστε να μη μπορώ να απομακρυνθώ αν τρελαθώ», δήλωσε αστειευόμενος.