ΓΔ: 2112.46 0.57% Τζίρος: 393.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: ΑΠΕ

Σήμα κινδύνου από την ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου

Τον Μάρτιο, οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 72% με το αρνητικό κλίμα να επικρατεί και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προειδοποιούν πως θα προχωρήσουν σε περικοπές εργαζομένων και ωραρίου.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης εκπέμπουν σήμα κινδύνου και ζητούν άμεση υποστήριξη από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς υπάρχει μεγάλη μείωση στην παραγωγή αυτοκινήτων. Ωστόσο είναι αμφίβολο όταν ξεπεραστεί η πανδημία, αν θα μπορέσουν να κάνουν ολική επανεκκίνηση και να πιάσουν τους στόχους που αρχικά έχουν θέσει. Οι απώλειες παραγωγής σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μετά και το κλείσιμο των περισσοτέρων εργοστασίων είναι περίπου 1,23 εκατομμύρια οχήματα, ενώ περίπου 1,28 εκατομμύρια εργαζόμενοι πλήττονται άμεσα από τα μέτρα που έχουν παρθεί.

Φυσικά δεν λείπουν και οι φωνές ορισμένων αναλυτών που κάνουν λόγο ότι μόλις ξεπεραστεί η πανδημία, τα εργοστάσια θα χρειαστεί να δουλέψουν εντατικά για να καλύψουν το χαμένο έδαφος, καθώς δηλώνουν αισιόδοξοι για το μέλλον. Και στηρίζουν την αισιοδοξία τους στην μεγάλη αύξηση των πωλήσεων της Κίνας που καταγράφουν πλέον άνοδο άνω του 200%.

Φυσικά στην Ευρώπη τα πράγματα είναι σήμερα διαφορετικά, καθώς δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε την μεγάλη ζημιά που έχουν υποστεί οι πωλήσεις στη Γαλλία που τον Μάρτιο μειώθηκαν κατά 72%. Το ίδιο δύσκολο είναι και το κλίμα στον τομέα των ελαστικών, καθώς η Continental δήλωσε ότι περίπου 30.000 εργαζόμενοι θα αναγκαστούν να λάβουν βοήθημα από τις κυβερνήσεις τους ή κάποιοι θα αναγκαστούν να δουλεύουν με μειωμένο ωράριο. Το ίδιο μήκος κυμαίνονται και οι ενέργειες της Valeo που κάνει αυτή την περίοδο περικοπές σε κάθε τομέα. Στην Σουηδία, από την άλλη, η πτώση των πωλήσεων τον Μάρτιο ήταν 8,6%. Και αυτό γιατί τα περισσότερα αυτοκίνητα είχαν παραγγελθεί αρκετούς μήνες νωρίτερα.

Σε αυτό που συμφωνούν όλοι οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών, είναι ότι ένα ισχυρό χαρτί ανάκαμψης αποτελεί η ηλεκτροκίνηση, πάνω στην οποία όλες οι εταιρείες αισιοδοξούν ότι θα μπορέσουν να ανακάμψουν κάνοντας την ολική επανεκκίνηση που θα τους δώσει υψηλές πωλήσεις και την επιθυμητή κερδοφορία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ID. Polo: Ολοκληρώνονται οι δοκιμές πριν τη μαζική παραγωγή και οι εκδόσεις

Το νέο ID. Polo ετοιμάζεται για το παγκόσμιο ντεμπούτο του το 2026. Διαθέτει τέσσερις εκδόσεις ισχύος, δύο μεγέθη μπαταρίας και αυτονομία έως 450 χλμ., προσφέροντας γρήγορη φόρτιση και κορυφαία τεχνολογία για κάθε οδηγό.
Πέδρο Σάντσεθ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Σάντσεθ: «Ιστορικό λάθος» η άρση απαγόρευσης νέων οχημάτων στην ΕΕ

«Ιστορικό λάθος» χαρακτήρισε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ την απόφαση της ΕΕ να επανεξετάσει την απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, έπειτα από πιέσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το smart #2 δοκιμάζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA

Το ηλεκτρικό smart #2, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα Electric Compact Architecture, περνά εντατικές δοκιμές με στόχο μέγιστη ευελιξία πόλης, διατηρώντας τον χαρακτήρα του fortwo με δύο πόρτες και θέσεις, πισωκίνηση και νέο σχεδιασμό.
Ανεφοδιασμός αυτοκινήτου βενζίνη
ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανία: Προς ανατροπή της απαγόρευσης κινητήρων εσωτερικής καύσης

Η ΕΕ φαίνεται να αποσύρει την πλήρη απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, προτείνοντας πιο ευέλικτους στόχους μείωσης CO2 κατά 90%. Η σχετική πρόταση θα κατατεθεί σύντομα από την Κομισιόν σύμφωνα με δηλώσεις του Μ. Βέμπερ.