Ελληνόκτητο τάνκερ δέσμευσαν οι ρωσικές αρχές στη Βαλτική Θάλασσα, λίγες ημέρες μετά το επεισόδιο όπου η Ρωσία είχε στείλει μαχητικό αεροσκάφος για να εμποδίσει τη δέσμευση τάνκερ του «σκιώδους στόλου» που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο.
Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, όλα δείχνουν ότι το επεισόδιο θα λήξει με την επιβολή προστίμου στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, Aegean Shipping.
Όπως μετέδωσε το Reuters, το υπουργείο Εξωτερικών της Εσθονίας ανακοίνωσε ότι η Ρωσία συνέλαβε ένα ελληνόκτητο πετρελαιοφόρο την Κυριακή μετά την αναχώρησή του από εσθονικό λιμάνι της Βαλτικής Θάλασσας. Το υπουργείο πρόσθεσε ότι έχουν ενημερωθεί οι σύμμαχοι στο NATO για το περιστατικό.
Το πλοίο Green Admire με σημαία Λιβερίας απέπλευσε από το λιμάνι Σιλαμάε χρησιμοποιώντας ένα καθορισμένο κανάλι ναυσιπλοΐας που διασχίζει τα ρωσικά χωρικά ύδατα, ανέφερε το υπουργείο Εξωτερικών.
«Το σημερινό περιστατικό δείχνει ότι η Ρωσία συνεχίζει να συμπεριφέρεται απρόβλεπτα», δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών Μάργκος Τσάκνα. «Έχω επίσης ενημερώσει τους συμμάχους μας για το γεγονός», πρόσθεσε.
Τα έθνη της Βαλτικής Θάλασσας βρίσκονται σε υψηλό συναγερμό μετά από μια σειρά διακοπών καλωδίων τροφοδοσίας, τηλεπικοινωνιακών συνδέσεων και αγωγών φυσικού αερίου, ύστερα από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022.
Οι δυτικές κυρώσεις έχουν επίσης οδηγήσει σε έναν τεράστιο «σκιώδη στόλο» δεξαμενόπλοιων που διασχίζουν τη θάλασσα για να βοηθήσουν τη Μόσχα να διατηρήσει τη ροή των εξαγωγών αργού πετρελαίου.
Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η Εσθονία δήλωσε ότι η Μόσχα είχε στείλει για λίγο ένα μαχητικό αεροσκάφος πάνω από τη Βαλτική Θάλασσα κατά τη διάρκεια της προσπάθειας της Εσθονίας να σταματήσει ένα ρωσικό πετρελαιοφόρο.
Το Green Admire είχε αναχωρήσει από το λιμάνι Σιλαμάε το Σάββατο στις 18:40 GMT και το απόγευμα της Κυριακής ήταν σε ένα σημείο αγκυροβολημένο κοντά στο νησί Χόγκλαντ της Ρωσίας, σύμφωνα με το Marine Traffic, έναν ιστότοπο που παρακολουθεί τα πλοία.
Έλληνας κυβερνητικός αξιωματούχος δήλωσε ότι το πλοίο είχε κάνει ελιγμούς στα ρωσικά ύδατα για να αποφύγει τα ρηχά και ότι οι Ρώσοι το είχαν αναχαιτίσει και το μετέφεραν σε ασφαλές μέρος για να επιβάλουν πρόστιμο.
Τα ναυτιλιακά δεδομένα έδειξαν ότι ο φορέας εκμετάλλευσης του πλοίου ήταν η Aegean Ship Management με έδρα τον Πειραιά και ένας από τους βασικούς ασφαλιστές της η Skuld με έδρα τη Νορβηγία.
Το πλοίο προοριζόταν για το Ρότερνταμ με φορτίο σχιστολιθικού πετρελαίου της Εσθονίας, δήλωσε η Εσθονική Διοίκηση Μεταφορών.
Ο δίαυλος ναυσιπλοΐας από το Sillamae μέσω των ρωσικών χωρικών υδάτων έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιο συμφωνίας μεταξύ της Εσθονίας, της Φινλανδίας και της Ρωσίας για την αποφυγή ρηχών στα εσθονικά ύδατα, ανέφερε η Διοίκηση Μεταφορών.
Τα σκάφη που πλέουν προς και εξέρχονται από το λιμάνι θα καθοδηγούνται πλέον μέσω των εσθονικών χωρικών υδάτων, πρόσθεσε.
Το ΝΑΤΟ δεν σχολίασε αμέσως το περιστατικό, ενώ ένας αξιωματικός της ελληνικής ακτοφυλακής δήλωσε ότι, δεδομένου ότι το σκάφος δεν ήταν υπό ελληνική σημαία, το ελληνικό κράτος δεν είχε καμία εξουσία σε αυτό.
Ωστόσο, ένας Έλληνας κυβερνητικός αξιωματούχος δήλωσε ότι η Ελλάδα ήταν ενήμερη και παρακολουθεί την υπόθεση. Ο αξιωματούχος είπε ότι η Αθήνα είχε δηλώσει τη διαθεσιμότητά της να βοηθήσει, αν και δεν είχε υποβληθεί σχετικό αίτημα από την εταιρεία.