ΓΔ: 2074.96 1.04% Τζίρος: 256.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Γερμανικό Κοινοβούλιο
Το Ράιχσταγκ στο Βερολίνο, έδρα της γερμανικής Βουλής, με εμφανή την περίφημη γυάλινη θόλο.

Η Γερμανία ζητά από την Κομισιόν την εξαίρεσή της από τα όρια δανεισμού

Με στόχο να αυξήσει τα επόμενα χρόνια της αμυντικές της δαπάνες, η Γερμανία ζήτησε από την Κομισιόν να εξαιρεθεί από τα όρια δανεισμού, που ισχύουν στην ΕΕ.

Η Γερμανία ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξαιρεθεί από τα όρια δανεισμού, που ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για να αυξήσει τα επόμενα χρόνια τις αμυντικές δαπάνες της, σύμφωνα με επιστολή του Γερμανού υπουργού Οικονομικών Γεργκ Κούκις, την οποία είδε σήμερα το Reuters.

Ο Κούκις είχε πει στο Reuters σε συνέντευξή του την Παρασκευή ότι η Γερμανία είναι πιθανό να ζητήσει την εξαίρεση. Η Κομισιόν έχει προτείνει να επιτραπεί στα κράτη μέλη να αυξάνουν τις αμυντικές δαπάνες κατά 1,5% του ΑΕΠ τους κάθε χρόνο για τέσσερα χρόνια χωρίς να βρεθούν αντιμέτωπα με πειθαρχικά μέτρα που κανονικά επιβάλλονται όταν το έλλειμμα είναι πάνω από το 3% του ΑΕ

«Θεωρούμε πως η πρόταση της Επιτροπής για συντονισμένη ενεργοποίηση της Εθνικής Ρήτρας Διαφυγής του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης είναι ένα σημαντικό συμπληρωματικό μέτρο για να δοθεί η δυνατότητα να αυξηθούν οι εθνικές αμυντικές δαπάνες διαφυλάσσοντας παράλληλα τη δημοσιονομική βιωσιμότητα», αναφέρει ο Κούκις στην επιστολή.

Η Επιτροπή ήλπιζε η πρόταση να υιοθετηθεί ευρέως από τις 27 χώρες της ΕΕ και να βοηθήσει να αυξηθούν οι επενδύσεις της Ένωσης στην άμυνα κατά 650 δισ. ευρώ τα επόμενα τέσσερα χρόνια ως μέτρο αποτροπής ενδεχόμενης ρωσικής επίθεσης.

Εντούτοις μόνο η Πορτογαλία και η Πολωνία έχουν μέχρι στιγμής δείξει ενδιαφέρον για την εξαίρεση. Χώρες της ΕΕ με υψηλό εθνικό χρέος δείχνουν απροθυμία να δανειστούν περισσότερα ώστε να αυξήσουν τις δαπάνες για την άμυνα.

Το αίτημα της Γερμανίας, σημειώνει το Reuters, ενδέχεται να ενθαρρύνει και άλλες χώρες να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο, αν και η αναλογία του κρατικού χρέους της, στο 62,5% του ΑΕΠ το 2024, είναι πολύ χαμηλότερη από εκείνες της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας, που είναι σε όλες πάνω από το 100% και οι εν λόγω χώρες είναι απρόθυμες να ζητήσουν την εξαίρεσή τους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιώργος Αυτιάς ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αυτιάς: Στήριξη κοινωνιών και αποκλεισμός Τουρκίας από αμυντικά κονδύλια

Ο Γιώργος Αυτιάς τονίζει στο Ευρωκοινοβούλιο την ανάγκη στήριξης των κοινωνιών, αντιμετώπισης στεγαστικού και δημογραφικού, ενίσχυσης αγροτών–ΜμΕ και αποκλεισμού της Τουρκίας από ευρωπαϊκά προγράμματα έως άρσης των απειλών.
Ομοσπονδιακή Βουλή Γερμανίας
ΔΙΕΘΝΗ

Η Γερμανία καταργεί το ειδικό καθεστώς για τους Ουκρανούς πρόσφυγες

Η Γερμανία καταργεί το ειδικό καθεστώς για τους Ουκρανούς που έφτασαν μετά την 1η Απριλίου 2025, μεταφέροντας τους στο καθεστώς αιτούντων άσυλο με λιγότερα επιδόματα, ώστε να ενθαρρύνει την ένταξή τους στην αγορά εργασίας.
Κτίριο Ευρωπαϊκής Επιτροπής
ΔΙΕΘΝΗ

Έκθεση Κομισιόν: 4 χώρες στην «Δεξαμενή Αλληλεγγύης» έως τα μέσα 2026

Η Κομισιόν δημοσίευσε την Πρώτη Ετήσια Έκθεση για το Άσυλο και τη Μετανάστευση, εγκαινιάζοντας τον Ετήσιο Κύκλο Διαχείρισης Μετανάστευσης και προτείνοντας τη Δεξαμενή Αλληλεγγύης για χώρες υπό μεταναστευτική πίεση.
Σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ελλάδα: Επιπλέον 103 εκατ. από ΕΕ για στήριξη συνόρων και μεταναστευτικό

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε επιπλέον χρηματοδότηση 103 εκατ. ευρώ προς την Ελλάδα για τη διαχείριση του μεταναστευτικού και τη φύλαξη συνόρων, σύμφωνα με τον επίτροπο Μάγκνους Μπρούνερ.
Υπουργός σε συνέδριο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνάντηση Πλεύρη–Ντόμπριντ: Κοινή γραμμή Ελλάδας–Γερμανίας στο μεταναστευτικό

Ικανοποίηση εξέφρασε ο Θάνος Πλεύρης μετά τη συνάντησή του με τον Γερμανό ΥΠΕΣ, υπογραμμίζοντας τη σύμπνοια Αθήνας–Βερολίνου για μείωση μεταναστευτικών ροών και αύξηση επιστροφών.
Υπουργός σε συνέδριο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πλεύρης–Ντόμπριτς: Στο επίκεντρο το Νέο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο Μετανάστευσης

Ο Θάνος Πλεύρης συναντά στο Βερολίνο τον Αλεξάντερ Ντόμπριτς με θέμα το Νέο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο Μετανάστευσης, εστιάζοντας στη μείωση ροών και την ενίσχυση επιστροφών στις χώρες προέλευσης.