ΓΔ: 2023.8 1.43% Τζίρος: 229.50 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Πέδρο Σάντσεθ πορτρέτο
Φωτογραφία Shutterstockl

Σάντσεθ: Η ΕΕ να «επανεξετάσει» την επιβολή φόρων στα κινεζικά EV

«Οφείλουμε να επανεξετάσουμε, όλοι μαζί, όχι μόνο τα κράτη μέλη, αλλά και η Κομισιόν, την απόφασή μας», δήλωσε ο Ισπανός πρωθυπουργός στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Σανγκάη.

Ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ κάλεσε σήμερα τις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να «επανεξετάσουν» τη θέση τους σχετικά με το σχέδιο για επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.

«Οφείλουμε να επανεξετάσουμε, όλοι μαζί, όχι μόνο τα κράτη μέλη, αλλά και η Κομισιόν, την απόφασή μας», δήλωσε ο Σάντσεθ στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Σανγκάη, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις ανησυχίες του ισπανικού κλάδου της χοιροτροφίας.

Το Πεκίνο άρχισε σε αντίποινα έρευνα αντιντάμπινγκ στις εισαγωγές χοιρινού και προϊόντων με βάση το χοιρινό, των οποίων η Ισπανία είναι ο μεγαλύτερος ευρωπαίος εξαγωγός προς την Κίνα.

«Όπως είπα και προηγουμένως, δεν έχουμε ανάγκη άλλον ένα πόλεμο, έναν εμπορικό πόλεμο σ' αυτή την περίπτωση», δήλωσε ο Πέδρο Σάντσεθ.

Ο επικεφαλής της ισπανικής κυβέρνησης δήλωσε πως εξέφρασε την «έκπληξή» του στον Κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ για την επιλογή του Πεκίνου να απαντήσει μέσω του κλάδου της χοιροτροφίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε στις 20 Αυγούστου την απόφασή της να επιβάλει επιπλέον φόρους για πέντε χρόνια στα προερχόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά οχήματα, περιλαμβανομένων αυτών της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, η οποία διαθέτει εργοστάσιο στη Σανγκάη.

Οι Βρυξέλλες θα προσθέσουν στο φόρο 10%, που ισχύει ήδη για τις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, έναν επιπλέον φόρο ο οποίος θα φθάνει έως 36%.

Αυτοί οι τελωνειακοί δασμοί θα εφαρμοσθούν μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου και για πέντε χρόνια, εφόσον εγκριθούν από τους 27, οι οποίοι είναι διχασμένοι στο θέμα και καλούνται να ψηφίσουν. Θα αντικαταστήσουν τότε προσωρινούς φόρους που είχαν αποφασισθεί στις αρχές Ιουλίου και φθάνουν μέχρι 38%, σύμφωνα με την Επιτροπή.

Με αυτούς τους επιπλέον φόρους η ΕΕ ελπίζει να προστατεύσει τον κλάδο του αυτοκινήτου που απασχολεί 14,6 εκατομμύρια μισθωτούς σε όλη την ΕΕ, αποφεύγοντας παράλληλα μια σύγκρουση με τον δεύτερο οικονομικό εταίρο της μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βασιλική Οικογένεια της Ισπανίας
ΔΙΕΘΝΗ

Ο Ισπανός βασιλιάς Φελίπε επισκέπτεται την Κίνα την επόμενη εβδομάδα

Ο βασιλιάς Φελίπε της Ισπανίας θα επισκεφθεί την Κίνα στις 10-13 Νοεμβρίου, στην πρώτη επίσημη επίσκεψη Ισπανού μονάρχη μετά από 18 χρόνια, με στόχο την ενίσχυση εμπορικών δεσμών και κινεζικών επενδύσεων, παρά τις αντιρρήσεις των ΗΠΑ.
BYD ηλεκτρικά αυτοκίνητα
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η ηλεκτροκίνηση: Τέσσερις χώρες ηγέτες παγκοσμίως

Η Κίνα κυριαρχεί στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η Νορβηγία πρωταγωνιστεί στην Ευρώπη. Η έρευνα της PwC δείχνει ότι η ελλιπής κρατική στήριξη επιβραδύνει την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης σε αρκετές χώρες.
BMW αυτοκίνητο εμπρός
ΔΙΕΘΝΗ

Στην Κίνα στρέφεται η BMW με στόχο συνεργασίες για την ηλεκτροκίνηση

Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων στρέφονται σε Κινέζους τεχνολογικούς εταίρους για ηλεκτροκίνηση και «έξυπνη» τεχνολογία, με τη BMW να συνεργάζεται με CATL, Momenta, Alibaba και Huawei, όπως ανακοινώθηκε στο συνέδριο WNEVC.
China-HIPHI-Cars
ΔΙΕΘΝΗ

«Καμπανάκι» για Κίνα από την επιθετική πολιτική στα ηλεκτρικά οχήματα

Η υπερπαραγωγή και η διαρκής μάχη τιμών στα ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα εντείνουν τις πιέσεις στις επιχειρήσεις, προκαλούν αποπληθωρισμό και τροφοδοτούν νέες διεθνείς εμπορικές εντάσεις.