ΓΔ: 2113.72 0.63% Τζίρος: 190.39 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:04:41
Φωτο: Shutterstock

Σε συναγερμό οι μεγάλοι της μόδας για την επιδημία στην Κίνα

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Δωρεές από οίκους για την καταπολέμηση του ιού, την ώρα που οι εκτιμήσεις των αναλυτών κάνουν λόγο για σοβαρές παρενέργειες από μια «βουτιά» της κατανάλωσης στην Κίνα.

Ενεργό ρόλο στην καταπολέμηση της εξάπλωσης του κορονοϊού αναλαμβάνουν οι μεγάλοι όμιλοι της μόδας, καθώς η ραγδαία εξάπλωση του σταδιακά αναδεικνύεται σε αστάθμητο παράγοντα με σαφείς οικονομικές επιπτώσεις -πέρα από τους ορατούς κινδύνους για την παγκόσμια δημόσια υγεία. 

Ο γαλλικός κολοσσός πολυτελών ειδών LVMH δώρισε 2,3 εκατομμύρια δολάρια, ενώ στο 1 εκατομμύριο δολάρια ανέρχεται η συνεισφορά του ομίλου Kering Group. Aντίστοιχες πρωτοβουλίες ανακοινώθηκαν από την L’Oreal (720.000 δολάρια), την Swarovski (430.000 δολάρια), καθώς και τις εταιρείες καλλυντικών Estee Lauder και Shiseido που διέθεσαν από 290.000 δολάρια έκαστη στην καταπολέμηση του ιού. Τα ποσά αυτά βεβαίως ωχριούν μπροστά στις συνεισφορές των κινεζικών κολοσσών Alibaba και Tencent που διέθεσαν 144 εκατομμύρια ο πρώτος και 43,2 εκατομμύρια δολάρια ο δεύτερος με στόχο την ενίσχυση της έρευνας για την καταπολέμηση του ιού. 

Στο ξεκίνημα της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης, όπου οι Ασιάτες fashion influencers συνήθως καταναλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις μπροστά στην πασαρέλα, η βιομηχανία φαίνεται να πλέει σε αχαρτογράφητα νερά σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις του ιού (και) στην κατανάλωση πολυτελών ειδών, με δεδομένο ότι η Κίνα συνεισφέρει το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων. Το στοιχείο αυτό αποτελεί την ειδοποιό διαφορά σε σχέση με το ξέσπασμα του SARS το 2002, επιδημία που επηρέασε μόλις 8.000 ανθρώπους μέσα σε ένα εννεάμηνο, προκαλώντας 774 θανάτους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της UBS, oι Κινέζοι συνεισέφεραν τότε μόλις το 8% των πωλήσεων πολυτελών αγαθών, έναντι άνω του 30% σήμερα, ενώ πραγματοποιούσαν ετησίως μόλις 20 εκατομμύρια ταξίδια στο εξωτερικό, έναντι 150 εκατομμυρίων το 2018. 

Οι επιπτώσεις του ιού αγγίζουν και την εφοδιαστική αλυσίδα στο σύνολο της βιομηχανίας εφόσον εργοστάσια παραμένουν κλειστά για εβδομάδες και κανείς δεν δύναται να προβλέψει την εξέλιξη της κατάστασης. Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα παραμένει ο μεγαλύτερος παραγωγός κι εξαγωγέας κλωστοϋφαντουργικών ειδών, με τις εξαγωγές τους να αγγίζουν σε αξία τα 119 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018, αποσπώντας μερίδιο 37,6% της παγκόσμιας αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό είναι χαρακτηριστικές οι πρόσφατες καθησυχαστικές δηλώσεις του νέου προέδρου της σουηδικής εταιρείας Η&Μ, Karl-Johan Persson, σχετικά με το προνόμιο της ευελιξίας. «Διαθέτουμε προμηθευτές σε διαφορετικές χώρες κι αυτό μας επιτρέπει να διαφοροποιήσουμε την παραγωγή μας κατά το δοκούν», επεσήμανε πρόσφατα σε αναλυτές ο επικεφαλής του σουηδικού κολοσσού, που συνεργάζεται με 1.899 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων μόλις τα 427 βρίσκονται στην Κίνα

Πάντως, αναλυτές της UBS εκτιμούν ότι, εφόσον υπάρξει μία κάμψη της τάξεως του 20% στην μέση καταναλωτική δαπάνη της Κίνας το δεύτερο τρίμηνο του έτους, αυτό θα έχει ως συνέπεια απώλειες 3% στις αποδόσεις των μετοχών εταιρειών ειδών μόδας όπως η LVMH και η Hermes, έως και 7% για την Burberry και 8% για τον όμιλο Richemont. Οι ίδιοι σημειώνουν ότι οι εταιρείες καλούνται να κάνουν προσαρμογές στην παραγωγή τους ώστε να ανταποκριθούν στη μειωμένη ζήτηση, με δεδομένο μάλιστα ότι η αγορά των πολυτελών αγαθών υπέστη πέρσι απώλειες άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο στην αγορά του Χονγκ Κονγκ στο επτάμηνο που διήρκεσαν οι διαμαρτυρίες των πολιτών. 

Υπάρχουν πάντως και οι πιο ψύχραιμες φωνές που εκτιμούν ότι, εφόσον ο ιός τεθεί υπό έλεγχο και η κατανάλωση επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα το δεύτερο εξάμηνο του έτους, οι οικονομικές επιπτώσεις για την βιομηχανία της μόδας συνολικά θα είναι μηδαμινές. Επιπλέον, μπορεί αρκετά καταστήματα να παραμένουν κλειστά, ωστόσο αυτό δεν εμποδίζει σε τίποτα την άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Κι όπως σημειώνει η Kate Nightingale, ιδρύτρια της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων Style Psychology, η εμπειρία δείχνει ότι συχνά οι καταστάσεις άγχους ενισχύουν τις πιο αυθόρμητες αγορές. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τζόρτζια Μελόνι Ιταλία
ΔΙΕΘΝΗ

Ιταλία: Έτοιμη να υπογράψει Mercosur αν διασφαλιστούν απαντήσεις αγροτών

Η ιταλική κυβέρνηση δηλώνει ότι είναι έτοιμη να υπογράψει τη συμφωνία με τη Mercosur, μόλις δοθούν οι κατάλληλες απαντήσεις στους αγρότες, οι οποίες εξαρτώνται από αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αναμένονται σύντομα.
Χριστουγεννιάτικο διακοσμητικό
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αισιοδοξία στο εμπόριο για τα Χριστούγεννα, πάνω από 4,5 δισ. ο τζίρος

Θετικές είναι οι εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου για την εορταστική περίοδο, με το ΕΒΕΠ να προβλέπει τζίρο άνω των 4,5 δισ. ευρώ, ενισχυμένο από το δώρο Χριστουγέννων και τη βελτίωση της απασχόλησης.
Σημαίες Αυστραλίας Κίνας
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Διαδικτυακή ενημέρωση για το λιμάνι ελεύθερου εμπορίου Χαϊνάν

Η πολυγλωσση διεθνής πύλη του λιμανιού ελεύθερου εμπορίου Χαϊνάν τέθηκε σε λειτουργία στις 15 Δεκεμβρίου, προσφέροντας πληροφορίες και υπηρεσίες σε επτά γλώσσες για επενδύσεις, εργασία, διαμονή και τουρισμό στη Χαϊνάν.
Εμπορικό πλοίο στη θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Τα πλοία Cherry Express μεταφέρουν κεράσια στην Κίνα για την Πρωτοχρονιά

Η Σανγκάη αναμένεται να εισάγει πάνω από 250.000 τόνους κερασιών από Χιλή πριν την Κινεζική Πρωτοχρονιά του 2026, με τα πρώτα «Cherry Express» πλοία να φέρνουν ήδη 216,9 τόνους, σύμφωνα με ανακοίνωση των τελωνείων.
Σημαίες ΗΠΑ Βενεζουέλας
ΔΙΕΘΝΗ

Η Βενεζουέλα απορρίπτει τις «παράλογες απειλές» και τον αποκλεισμό των ΗΠΑ

Η Βενεζουέλα απορρίπτει τη «στρατιωτική απειλή» του Τραμπ, καταδικάζοντας τον πλήρη αποκλεισμό σε πετρελαιοφόρα ως παράλογο μέτρο που πλήττει το ελεύθερο εμπόριο και την ελευθερία ναυσιπλοΐας.
Κερί σε σκοτάδι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θλίψη για τον θάνατο του προέδρου της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης

Το Δ.Σ. της ΕΣΕΕ εκφράζει τη βαθιά του θλίψη για τον θάνατο του Μανώλη Κουμαντάκη, τιμώντας τη μακρόχρονη προσφορά του στον εμπορικό κόσμο και τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.